کد خبر: 6632 - تاریخ: سه‌شنبه، 4 سپتامبر 2012 - 19:16

با کسب ششمین مدال طلا

ایران به مقام نهم رسید.

وزنه بردار کشورمان با مهار وزنه 237 کیلوگرمی عنوان نخست این رقابت ها را بدست آورد، با کسب این مدال مجموع طلاهای کسب شده کاروان اعزامی کشورمان به عدد شش رسید.

به گزارش خوبان به نقل از جهان، فرزین در این رقابت ها با مهار وزنه 237 کیلوگرمی عنوان نخست و مدال طلا از آن خود کرد. این وزنه بردار 28 ساله ابتدا وزنه 233 کیلوگرمی را پرس کرد و در حرکت دوم موفق به مهار وزنه 235 کیلوگرمی شد.

ششمین روز بازی‌های پارالمپیک لندن امروز سه شنبه با رقابت وزنه برداران معلول در دسته 82.5 کیلوگرم پیگیری شد که مجید فرزین نماینده کشورمان در این وزن بود.

در دسته 82.5 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری پارالمپیک لندن، “ژائو فی گو” از چین با پرس وزنه 228 کیلوگرمی دوم شد و “متوالی ماتانا” از مصر با مهار وزنه 227 کیلوگرمی عنوان سوم را کسب کرد.

طبق قانون پارالمپیک فرزین بعد از نهایی شدن مدال طلایش می توانست به رکورد شکنی بپردازد که در حرکت چهارم خود نتوانست به مهار وزنه 244 بپردازد.

بدین ترتیب تاکنون کاروان ورزش ایران صاحب 6 مدال طلا، 3 مدال نقره و یک برنز در بازی‌های پارالمپیک 2012 لندن شده است. کاروان ورزش ایران پیش از این توسط ساره جوانمردی (مدال برنز رقابت‎های تفنگ بادی 10 متر بانوان)، جلیل باقری (مدال طلای پرتاب وزنه)، محسن کائیدی (مدال طلای پرتاب نیزه) و نادر مرادی (مدال طلای وزنه برداری)، مهرداد کرم‌زاده (مدال طلای پرتاب دیسک)، روح الله رستمی (مدال طلای وزنه برداری)، عبدالرضا جوکار (مدال طلای پرتاب نیزه) و علی حسینی (مدال طلای وزنه برداری) صاحب مدال شده است.

ایران با کسب این مدال طلا تعداد مدال های خود را دو رقمی کرده و به رتبه نهم پارالمپیک رسید.

چهاردهمین دوره بازی‌های پارالمپیک از 8 تا 18 شهریورماه به میزبانی لندن برگزار می‌شود. کاروان ورزش ایران با 79 ورزشکار جانباز و معلول در 13 رشته ورزشى (10 رشته جانبازان و معلولان و 3 رشته نابینایان و کم‌بینایان) با شعار “توکل، تلاش، میثاق با شهدا” در این دوره از بازی‌ها شرکت کرده است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads