کد خبر: 6614 - تاریخ: دوشنبه، 3 سپتامبر 2012 - 21:17

اولین مجری باحجاب تلویزیون مصر

برای نخستین بار بعد از چهار دهه، دیروز در بخش اخبار نیمروزی در تلویزیون مصر، یک مجری زن محجبه، در مقابل دوربین ظاهر شد.

به گزارش خوبان به نقل ازجهان: برای نخستین بار در تلویزیون رسمی مصر، دیروز یکشنبه یک مجری زن باحجاب جلوی دوربین ظاهر شد. این اقدام از زمان شروع به کار این شبکه دولتی در سال 1960 بی سابقه است.

بر اساس این گزارش، این امر بیانگر تغییر در رسانه‌ رسمی دولت مصر از زمان سقوط رژیم مبارک در فوریه 2011 است.

«فاطمة نبیل» برای نخستین‌بار در شبکه یک تلویزیون مصر در یک بخش خبری نیمروزی در حالی که با پوششی مشکی، یک روسری سفید بر سر داشت، ظاهر شد.

وی در گفت‌وگو با الجزیره، ابراز امیدواری کرد که این اقدامش گشایشی برای همه باشد زیرا بسیاری از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران محجبه هستند که شایستگی و توانمندی لازم برای حضور در صدا و سیما را دارند.

فاطمه در گفت‌وگو با روزنامه «الحریة و العدالة» وابسته به اخوان المسلمون مصر گفت: اکنون دیگر انقلاب به رسانه‌های مصر رسیده است.

گفته می‌شود که در دوران حکومت حسنی مبارک، رئیس جمهور مخلوع مصر، مقرراتی غیررسمی علیه پوشاندن موی سر برای مجریان زن وجود داشت و افراد محجبه حق نداشتند در مقابل دوربین ظاهر شوند اما در پشت دوربین می‌توانستند مشغول به کار باشند.

«صلاح عبدالمقصود» وزیر اطلاع‌رسانی مصر وابسته به جماعت اخوان المسلمون مصر، شنبه گذشته اعلام کرده بود که دلیلی برای جلوگیری از حضور زنان محجبه در مقابل دوربین در بخش‌های خبری تلویزیون نمی‌بیند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads