کد خبر: 6522 - تاریخ: دوشنبه، 3 سپتامبر 2012 - 11:30

قابل توجه دوستداران VPN

رئیس پلیس فتا، VPN را به ۲ دسته قانونی و غیرقانونی تقسیم کرده و می‌گوید: باید بر VPNهای مجوز دار، نظارت شود و VPNهای غیرمجاز مسدود شوند.

به گزارش خوبان به نقل ازجام: بر اساس اعلام عبدالصمد خرم‌آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، استفاده از VPN برای دور زدن فیلترینگ ممنوع است و جرم محسوب می‌شود.

همچنان که سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس فتا، VPN را به ۲ دسته قانونی و غیرقانونی تقسیم کرده و می‌گوید: باید بر VPNهای مجوز دار، نظارت شود و VPNهای غیرمجاز مسدود شوند.

مجرمانه بودن استفاده از vpn، البته مورد مناقشه است.

زیرا در حالی که خرم‌آبادی این نظر را بنا به قانون جدید جرایم رایانه‌ای اعلام داشته، اما رضا باقری اصل مدیر دفتر مطالعات فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس در مورد مصادیق استفاده از ابزارهایی مانند VPN در قانون جرایم رایانه‌ای تاکید دارد که VPN غیرقانونی نیست و در قانون جرایم رایانه‌ای هیچ ماده‌ای مبنی بر اینکه پروتکل VPN غیرقانونی است وجود ندارد.

اما چه VPN قانونی و چه غیرقانونی باشد، در هر حال از چندی پیش پورت‌های VPN در کشور محدود شده است.

محدود شدن پورت‌های VPN زیاد طول نکشید؛ زیرا به سرعت ثابت شد که این اقدام عملیات بانکداری، برخی تجارت خارجی، هواپیمایی‌ و وزارتخانه‌هایی که از این پروتکل برای تبادل اطلاعات استفاده می‌کنند، را تحت شعاع قرار می‌دهد.

از این رو هم‌اکنون، تغییر رویه‌ جدیدی در برخی شرکت‌های سرویس‌دهنده اینترنت ایجاد شده است.

هم اکنون به وضوح دیده می‌شود که در اغلب شرکت‌های سرویس دهنده اینترنت، اتصال به VPN در ساعات اداری مقدور است و با پایان ساعات غیراداری امکان اتصال به VPN نیز پایان می‌گیرد.

هم اکنون بسیاری از شرکت‌های اینترنتی، این رویه را در حال اجرا دارند و برخی شرکت‌ها نیز محدودیتی در دسترسی به پورت‌های VPN ندارند.

خبرگزاری فارس نیز با انتشار این خبر به باز کردن پورت VPN توسط برخی شرکت‌ها به صورت محدود اعتراض کرده است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads