کد خبر: 6313 - تاریخ: جمعه، 31 آگوست 2012 - 12:52

وقتی عمرعاص فرصت پایین کشیدن را نداشت!!

کارشناس شبکه وهابی در ادامه جعل تاریخ وبا هدف تخریب تشیع با ادله ای به اصطلاح عقلی مدعی شد که عمروعاص در جنگ صفین برای نجات جان خود در مقابل حضرت علی(علیه السلام) عریان نشد.

به گزارش خوبان به نقل از جام نیوز: کارشناس شبکه وهابی در ادامه جعل تاریخ وبا هدف تخریب تشیع با ادله ای به اصطلاح عقلی مدعی شد که عمروعاص در جنگ صفین برای نجات جان خود در مقابل حضرت علی(علیه السلام) عریان نشد. وی در بیان دلیل به اصطلاح عقلی خود گفت: « اگر اینگونه بود حضرت علی(علیه السلام) دیگر نمی توانست کسی را بکشد چون هرکسی که می آمی می توانست با این طرفند جان خود را نجات دهد » وی در تبیین این مساله به نبود وقت برای پایین کشیدن شلوار عمروعاص در جنگ تن به تن اشاره کرده و تصریح کرد: « خداوند به ما عقل داده در جنگ تن به تن وقت این که لباس را پایین کشید وجود ندارد.لذا اینها دروغهایی است که برخی ادعا می کنند.» در اینجا سند تاریخی از منابع اهل سنت و تشیع ذکر می کنیم تا روشن شود وهابیت چگونه همواره سعی دارد به جعل تاریخ علیه تشیع بپردازد. مورخان نوشته‌اند: در جنگ صفین آن گاه که شدت نبرد و فشار جنگ ، عرصه را بر شامیان تنگ ساخته بود ، آتش افروزان براى ساکت کردن دیگران ناچار شدند خود نیز به میدان گام نهند تا زبان مخالفان را کوتاه سازند. در همین راستا عمروعاص وارد میدان نبرد شد و امام علی بر او حمله کرد. در مورد شرکت او در جنگ تن به تن با امام علی (علیه السلام) گفته‌اند: او دشمنى داشت به نام حارث بن نصر که گرچه هر دو شاگرد یک مکتب بودند، اما بدخواه یکدیگر به شمار می‌‌‌‌ رفتند. حارث از عمرو انتقاد کرد که چرا وى در مبارزه با على شرکت نمی‌کند و تنها شعار می‌‌‌‌دهد! انتقاد او میان سپاه شام منتشر شد و عمرو ناچار گردید براى یک بار هم که شده، در میدان نبرد با امام روبه رو شود. وقتى با امام مواجه شد، حضرت به او مهلت نداد و با فشار نیزه او را نقش زمین کرد. عمرو که از جوانمردى امام آگاه بود، فوراً با کشف عورت، حضرت را از تعقیب خود منصرف کرد و امام چشم خود را فرو بست و از او روى برگردانید. شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج6، ص 313

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads