کد خبر: 60353 - تاریخ: دوشنبه، 22 سپتامبر 2014 - 11:53

30 هزار دانش آموز ابتدایی سال جدید را آغاز کردند؛

زنگ شکوفه ها در مدارس گیلان نواخته شد

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: با نواخته شدن زنگ شکوفه‌ها ۳۰ هزار و ۴۵۱ دانش آموز در گیلان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

به گزارش خوبان به نقل از تسنیم: مهدی حاجتی صبح امروز در مراسم زنگ شکوفه‌ها در دبستان شاهد دختران فرحناز معصومی رشت، اظهار کرد: با نواخته شدن زنگ شکوفه‌ها 30 هزار و 451 دانش آموز ابتدایی در گیلان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه این دانش آموز  در 782 مدرسه و 231 کلاس درس می‌خوانند، افزود: امسال 400 هزار دانش  آموز در گیلان سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر ضرورت توانمندسازی معلمان گفت: معلمان باید با توسعه آموزش و پرورش همگام باشند که در این رابطه دوره‌های ضمن خدمت برای آنان برگزار می‌شود.

حاجتی با بیان اینکه تربیت درست دانش آموزان، آینده کشور را تضمین می‌کند، تصریح کرد: آغاز هر فرهنگی باید از مدرسه و دانش آموزان آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: دفاع از ارزش‌های اسلامی، فرهنگ اقامه نماز و ترویج فرهنگ قرآنی از مدرسه شکل می‌گیرد،این اداره کل در حوزه مسایل پرورشی، تربیتی و اعتقادی دانش آموزان دستاوردهای خوبی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر ضرورت توجه به استفاده از ظرفیت‌های مردمی و انجمن اولیا و مربیان در تعلیم و تربیت دانش آموزان تصریح کرد: مدیران مدارس باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنند.

حاجتی در رابطه با ساماندهی نیروهای انسانی برای سال تحصیلی جدید گفت: تمام تلاش ما در این زمینه انجام گرفته تا بتوانیم بخش ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی را که در قانون پیش بینی شده انجام دهیم.

 

جشن شکوفه ها

 

وی مدرسه را کانون عرضه خدمات تربیتی عنوان و تاکید کرد: محیط تعلیم و تربیت محلی برای رشد عقلانی، فکری و معنوی دانش آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان این مطلب که مسئولیت پذیری دانش آموزان در مدارس نهادینه می‌شود، اظهار کرد: دفاع از ارزش‌های اسلامی ، اعتقادات و تجلی باورهای دینی در مدارس شکل می‌گیرد.

حاجتی مدرسه را محلی برای پرورش قدرت تفکر و تجزیه و تحلیل دانش آموز دانست و خاطرنشان کرد: معلمان در مدارس باید فضا را برای بحث و گفت‌وگو و تبادل نظر فراهم و دانش آموزان را به فراگیری هر چه بهتر علم و دانش تشویق کنند.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads