کد خبر: 5335 - تاریخ: چهارشنبه، 8 آگوست 2012 - 21:51

درباره سخنان اخیر رئیس جمهور؛

کدام مسئول خاوری را روی کار آورد؟

ماجرای اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی یا همان فساد بزرگ بانکی در ایستگاه پایانی خود قرار دارد. تا چند روز دیگر حکم متهمان از سوی دادگاه منتشر شده و مجرمان این خیانت به بیت المال به جزای اعمال خود خواهند رسید.

جدای از آن که مقصر شکل گیری این گونه فساد ها کدام نهاد یا اشخاص می باشند به نظر می رسد برخورد قاطع با متهمان این پرونده و سایر پرونده مشابه می تواند خود امری پیشگیری کننده باشد.

اما نکته ای که باید مورد توجه قرار بگیرد فرار مسئولین از  مسئولیتی است که به گردن آنها نهاده شده و یا فرافکنی همراه با لفاظی هایی است که تقصیر اتفاقات این چنینی را به گردن دیگران انداخته و خود را مبرا از هرگونه اشکال در انجام وظایف می دانند.

نمونه این موضوع را می توان در موضوع فرار خاوری یکی از حلقه های اصلی فساد بزرگ مالی از کشور دانست. مسئولانی که در انتساب این فرد با تابعیت دوگانه مقصر بودند نه تنها از مردم عذرخواهی نکرده بلکه با متهم کردن دیگران به کم کاری خود را از دست داشتن در چنین مسئله ای کاملا بی گناه جلوه دهند.

رئیس جمهور اخیرا در دیدار با جمعی از دانشجویان در رابطه با خاوری گفته است: شش سال فرياد زديم كه كساني دارند پول مردم را از بانك‌ها وام مي‌گيرند و كسي به آن توجه نكرد اما با فشارهاي ما و دستور به وزير اقتصاد و رئيس بانك مركزي ماجراي 3000 ميلياردي افشا شد كه پس از آن عده‌اي جهت ماجرا را عوض كردند و آن را عليه ما مطرح كردند و موجب فراري دادن خاوري شدند.

وی گفته است: مدير عامل بانک ملي را چه کسي فراري داد؟ ما؟! من مکاتبه کردم با تمام مراجع مسئول، گفتم اين رد پا، اين آقا، اين آقا و اين آقا فراري دادند. اين کليد مسائل، بياوريد ببينيد تا مسائل روشن شود. چرا آن را بهانه کرده‌ايد و هر روز دولت را متهم مي‌کنيد؟ اين ماجرا را که من پيگيري کردم، افشا شد. با همين ارتباطات مردمي به من گفتند يک جريان سوئي در فلان جا دارد اتفاق مي‌افتد، من هم فوري به وزراي اقتصاد و رئيس بانک مرکزي گفتم این با این مشخصات، ببينيد چيست.

البته دکتر احمدی نژاد اذعان کرده است که “ما مي‌خواهيم مديريت کنيم، و در تشخيص‌ها، در عزل و نصب‌ها، اشتباه هست.”

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000238/nf00238065-1.jpg

با توجه به تصویر منتشر شده از حکم ابلاغ معاون اول رئیس جمهور مبنی بر حضور خاوری در بانک ملی باید از مسئولان پرسید چه کسی وی را منصوب کرد و فراری دهندگان خاوری چه کسانی می توانند باشند؟

بهمنی رئیس کل بانک مرکزی در مهرماه سال گدشته در یک جلسه از بی خبری خود  از انتساب خاوری پرده برداشته و گفته بود من نمی دانم، کس دیگری او را انتخاب و تایید کرده است و حتی اصلا نمی دانم واقعا خاوری به کانادا رفته است یا نه؟

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads