کد خبر: 5276 - تاریخ: یکشنبه، 5 آگوست 2012 - 20:10

مقاومت ملت ایران در برابر استكبار نباید از نظر شاعر دور بماند/برخی مدعیان میهن‌دوستی نسبت به دفاع مقدس بی‌تفاوتند

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار تعدادی از اساتید زبان و ادب فارسی و شعرا تاکید کردند: شعر علاوه بر اینکه ظرفی برای بیان احساس شاعرانه است، باید در خدمت ارزش‌ها باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار تعدادی از اساتید زبان و ادب فارسی و شعرا تاکید کردند: شعر علاوه بر اینکه ظرفی برای بیان احساس شاعرانه است، باید در خدمت ارزش‌ها باشد.

به گزارش خوبان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری،همزمان با سالروز ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار تعدادی از استادان زبان و ادب فارسی و شاعران جوان با اشاره به اینکه کاروان شعر در کشور با سرعت، دقت و جهت گیری درست به پیش می رود خاطرنشان کردند: با استمرار این حرکت، کشورِ عزیزِ ایران بار دیگر هدیه ای ارزشمند به تمدن و فرهنگ جهانی و خصوصاً این منطقه، اهدا خواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: شعر علاوه بر اینکه ظرفی برای بیان احساس شاعرانه است باید در خدمت ارزشها باشد و شاعر در عمل به وظیفه و مسئولیت خود، این نعمت بزرگ الهی را در خدمت به دین، اخلاق، انقلاب و معرفت افزایی قرار دهد.
ایشان مضمون آفرینی و در پی آن، جوششهای ذوقی را در این زمینه ضروری دانستند و تصریح کردند: شعر می تواند به “معرفت دینی و اخلاق مردم” و “حرکت انقلابی ملت” خدمت کند و این کار حتی با یک یا دو بیت شعر انقلابی،‌اخلاقی و معرفتی در یک غزل محقق می شود و تأثیر می گذارد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به اهمیت سه رکن “لفظ مناسب”، “مضمون سازی و مضمون یابی” و “احساسات لطیف شاعرانه” افزودند: قالب شعر نمی تواند نسبت به مسائل موجود کشور بی تفاوت باشد یا از آن صرف نظر کند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی ظلم بزرگ هسته ای در حق ایران و ترور دانشمندان را نمونه ای از واقعیات و مسائل موجود کشور برشمردند و تصریح کردند: جبهه استکبار با همه قدرتِ تبلیغاتی و تشکیلاتِ سیاسی خود و با خباثت تمام در مقابل ملت ایران ایستاده است و ملت ما هم مقاومت می کند و این حادثه ملی نباید از نظر شاعر متعهد دور بماند، چرا که در مصاف حق و باطل نمی شود بدون موضع باقی ماند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با یادآوری بی‌تفاوتی برخی مدعیان میهن دوستی نسبت به مسائل جنگ تحمیلی و اشغالگری دشمن خاطرنشان کردند: همین افراد، پوچ گرایی، اهمال گرایی و بی تعهدی به دین، اخلاق و مسائل اساسی کشور و انقلاب را تبلیغ می کنند در حالی که هیچ واکنشی درباره تعهد به بیگانه و دشمن از خود نشان نمی دهند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در پایان توصیه کردند: کسانیکه در جبهه حق و معنویت، سرمایه هنری خود را خرج می کنند، دائم مراقب خود باشند و در مسیر حق استقامت به خرج دهند.
در ابتدای این دیدار تعدادی از شاعران، سروده های خود را با مضامین دینی، انقلابی، اجتماعی آیینی و بیداری اسلامی قرائت کردند.
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads