کد خبر: 4862 - تاریخ: چهارشنبه، 18 جولای 2012 - 21:47

شهادت وزیر دفاع و شوهرخواهر بشاراسد در انفجار مقر شورای امنیت ملی سوریه

در این انفجار داود عبدالله راجحه وزیر دفاع سوریه و آصف شوکت، شوهر خواهر و معاون رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح سوریه کشته و محمد الشعار، وزیر کشورمجروح شده‌اند. شبکه المنار اعلام کرد این انفجار توسط یک عامل انتحاری مرتبط با یک مقام امنیتی سوری انجام شده است. منابع آگاه سوری نیز علت کشته شدن وزیر دفاع این کشور را محافظ وی دانستند.

انفجار بمبی در مقر شورای امنیت ملی در دمشق موجب شهادت چند مسئول ارشد دفاعی و امنیتی سوریه شد. این بمب که همزمان با جلسه شورای امنیت این کشور  منفجر شد موجب کشته شدن وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش سوریه شد.

به گزارش  خوبان به نقل از رجانیوز، شبکه لبنانی المنار گزارش داد در این انفجار داود عبدالله راجحه وزیر دفاع سوریه و آصف شوکت، شوهر خواهر و معاون رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح سوریه کشته و محمد الشعار، وزیر کشورمجروح شده‌اند. شبکه المنار اعلام کرد این انفجار توسط یک عامل انتحاری مرتبط با یک مقام امنیتی سوری انجام شده است. منابع آگاه سوری نیز علت کشته شدن وزیر دفاع این کشور را محافظ وی دانستند.

اما ساعتی پس از این انفجار، گروه تروريستي موسوم به “سيدالشهداء” وابسته به گردان‌هاي سلفي “لواء الاسلام” با انتشار اطلاعيه‌اي، مسؤوليت انفجار امروز در مقر شوراي عالي امنيت ملي سوريه را بر عهده گرفت.

با اعلام خبر انفجار در مركز امنيتي سوريه، نیروهای مسلح اين كشور در بیانیه‌ای اعلام کردند که مصمم‌تر از پیش با تروریست‌ها مقابله خواهند کرد. در اين بيانيه تاكيد شده است: «به هيچ وجه عمليات انجام شده باعث تضعيف روحيه نيروهاي نظامي سوريه نخواهد شد و نظاميان سوري عمليات رويارويي خود با تروريست‌ها را افزايش مي‌دهند. »

بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور نیز بی درنگ در حکمی “فهد جاسم الفریج” رئیس ستاد مشترک ارتش سوریه را به عنوان وزیر دفاع جدید سوریه منصوب کرد.

این حملات در شرایطی صورت گرفته است که در روزهای اخیر،  تنش‌ها در سوریه  وارد فاز جدیدی شد به نحوی که رسانه‌هایی همچون “العربیه” ، “بی بی سی” و “دویچه وله” با اختصاص صفحه ای ویژه به مسائل سوریه، تلاش کردند به پوشش رسانه‌ای ادعای ارتش آزادی بخش مبنی بر شدت درگیری‌ها در دمشق پرداخته و سعی بر وخیم نشان دادن اوضاع پایتخت این کشور کنند.

در ماه‌های گذشته معارضان سوری تلاش کرده بودند با نزدیک شدن به دمشق، پایتخت سوریه را وارد درگیری‌ کنند که برخورد ارتش سوریه با این گروه‌ها در اطراف دمشق عملیات گروه‌های تروریستی را که در پرتو طرح صلح کوفی عنان مجال بازسازی پیدا کرده بودند، با ناکامی مواجه کرده بود. این در حالی است که وزیر اطلاع رسانی سوریه، با اشاره به خبرسازی‌ها درباره درگیری‌های دمشق اعلام کرد: ارتش بر اوضاع امنیتی دمشق تسلط کامل دارد و با نفوذیانی که قصد ایجاد ناامنی داشتند، قاطعانه برخورد کرد.

تلاش برای کشاندن درگیری‌ها به دمشق، راهبرد اصلی جریان معارض عربی ـ غربی برای فراهم آوردن فضای مناسب حمله ناتو به این کشور و براندازی نظام سوریه است. امری که تاکنون و به رغم گسیل نیروهای متعدد تروریست به اطراف دمشق، محقق نشده است. این در حالی است که در کنار این اقدامات طراحی بمب‌گذاری و خرابکاری‌های متعدد در شهر دمشق که خرابکاری امروز را می‌توان مهمترین آنها برشمرد، از جمله تاکتیک‌های ایجاد هیاهوی رسانه‌ای و وحشت برای افزایش بیشتر فشارهاست.

همچنین منابع خبری در سوریه اعلام کردند مقامات امنیتی این کشور یک سرهنگ سعودی به نام ناصر العریفی را بازداشت کردند. العریفی بیش از این به عنوان دیپلمات در سفارت عربستان سعودی در این کشور فعالیت می‌کرد که مأموریت وی در سال 2009 به پایان رسیده است. العریفی در شهر حمص دستگیر شده است. مقامات امنیتی افزودند به زودی اعترافات این سرهنگ سعودی از رسانه های سوری پخش خواهد شد و این خبر همانند یک بمب خبری عمل خواهد کرد. طبق اخبار منابع مطلع در دمشق، تا کنون 427 نفر از تروریستهای موجود در دمشق بازداشت شده اند و بیش از این تعدادی نیز کشته شده اند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads