کد خبر: 4545 - تاریخ: جمعه، 6 جولای 2012 - 17:36

نماینده مردم آستانه اشرفیه

گیلان دچار بحران مدیریتی شده است

این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه کارخانجات صنعتی در گیلان اکثراً تعطیل یا نیمه تعطیل هستند، گفت: وضعیت شرکت های صنعتی حوزه انتخابیه اینجانب تاسفبار است و من از وزیر صنعت، معدن و تجارت تقاضا دارم در این مورد چاره عاجل و فوری اندیشد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه با اعلام تعطیل و نیمه تعطیل شدن کارخانجات صنعتی آستانه اشرفیه به بیکاری فارغ التحصیلان این منطقه اشاره کرد و گفت: استان گیلان دچار بحران مدیریت سیاسی شده است.
محمدحسین قربانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۴ تیر) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به تلاش غرب برای به بحران کشیدن پرونده هسته ای ایران گفت: رویه اخیر غرب و اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته ای با ایران نادرست است.
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی افزود: به این کشورها توصیه می کنم در حالی که دنیا دستخوش تغییرات چشمگیر شده است و هژمونی و قدرت ساختگی دولت های مستبد به هم ریخته است دیپلماسی خود را براساس حقوق ملت ها تنظیم و تبیین کنند.
وی افزود: استفاده از حق صلح آمیز هسته ای از حقوق اولیه همه ملت ها از جمله ملت ایران است.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم با بیان اینکه تردیدی وجود ندارد که استفاده از انرژی هسته ای به صورت صلح آمیز کاربرد ارزشمندی در حوزه پزشکی، مهندسی و کشاورزی دارد، تصریح کرد: بنابراین استفاده از کاربردهای این انرژی پاک حق مسلم همه ملت های دنیا است.
قربانی با اشاره به کاربردهای غیرمشروع انرژی هسته ای اضافه کرد: این کاربردها با هیچ یک از دکترین سیاسی و دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران سازگاری ندارد.
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین غرب باید سر خضوع بر حقوق ملت ایران فرود آورد و از شیطنت ها دست بردارد.
وی با بیان اینکه مردم از مجلس نهم انتظار گام اصلی و اساسی برای رفع مشکلات در زمینه های سیاسی و اجتماعی دارند، گفت: اجرای نظارت دقیق تر بر اجرای قانون اساسی، پیگیری پروژه های عملیاتی نشده، خواست ملت است و می دانیم که زمان در حال گذر است و جایی برای توقف و درنگ وجود ندارد.
این نماینده اصولگرای مجلس نهم ادامه داد: برنامه دولت در جهت رفع تورم و اشتغالزایی به هیچ وجه موفق نبوده است. رشد تورم افسارگسیخته و مشکلات فزاینده جوانان و بیکاری آنان نیازمند برنامه ریزی دقیق و موثر دارد.
قربانی با بیان اینکه تقاضای جوانان جویای کار تحصیلکرده در حوزه انتخابیه اینجانب بسیار بالاست، افزود: استان گیلان دچار بحران مدیریت سیاسی شده است.
این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه کارخانجات صنعتی در گیلان اکثراً تعطیل یا نیمه تعطیل هستند، گفت: وضعیت شرکت های صنعتی حوزه انتخابیه اینجانب تاسفبار است و من از وزیر صنعت، معدن و تجارت تقاضا دارم در این مورد چاره عاجل و فوری اندیشد.
وی با بیان اینکه آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر و حومه در تولید مرغوب ترین برنج دنیا ، بادام زمینی، بهترین نوع چای و تولید ماهی های استخوانی، خاویار، کرم ابریشم از حداقل توجه دولت ها چه در حال و چه در گذشته محروم بوده است، گفت: اگر به وضعیت برنج این منطقه رسیدگی نشود یقین دارم که به سرنوشت انقراض کرم ابریشم و چای این منطقه مبتلا خواهد شد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم با بیان اینکه عدم پرداخت پول چایکاران و عدم تامین سوخت مورد نیاز برای تولید محصولات کشاورزی و بالا بودن قیمت سموم و کود کشاورزی و قیمت لجام گسیخته ماشین آلات کشاورزی، هزینه تولید محصولات کشاورزی این منطقه را افزایش داده است، گفت: مردم انتظار دارند که مصوبات مجلس صحیح و به موقع اجرا شود و طرح هدفمند کردن یارانه ها به عنوان یک اصل مترقی باعث رفع مشکلات آنها شود.
وی از شیب تند اجرای هدفمندی یارانه ها انتقاد کرد و گفت: به هم خوردن زمانبندی اجرایی این طرح به افزایش بی رویه قیمت ها و تورم شدید منجر شده است و این نتیجه جز التهاب و اضطراب برای طبقات پایین کشور مخصوصاً کشاورزان، صیادان و کارگران چیزی در بر نداشته است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads