کد خبر: 45236 - تاریخ: دوشنبه، 17 فوریه 2014 - 10:38

دبیرکل حزب‌الله لبنان هشدار داد:

خطر تکفیری‌ها لبنان و همه کشورها را تهدید می‌کند

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت: اگر دمشق خدای‌ناکرده سقوط کند و تروریست‌های تکفیری بر مناطق مرزی سوریه مسلط شوند لبنان به جبهه جهاد تبدیل خواهد شد.

به گزارش خوبان، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در ابتدای سخنرانی‌اش که به مناسبت تقدیر از رهبران شهدای مقاومت صورت گرفت، با تجلیل از نقش رهبران مقاومت در مبارزه علیه رژیم صهیونیستی و دفاع از کشور به روح بزرگ آنها درود فرستاد.

وی در آغاز سخنانش اظهار داشت: به روان رهبران شهید، استادان مقاومت و «سید عباس موسوی» سرور شهیدان مقاومت اسلامی، شیخ «راغب حرب» و شهید «عماد مغنیه» و همچنین همه شهدای ارتش، نیروهای امنیتی، شهدای مقاومت، شهدای فلسطینی و سوری و همه افرادی که خونشان این زمین را آبیاری کرده و پیروزی‌ها آفریدند، درود می‌فرستم.

وی همچنین در ادامه به روان شهدای انفجارهای اخیر لبنان درود فرستاد و با عرض تسلیت به خانواده‌های آنان، با مجروحان این حوادث تروریستی ابراز همدردی کرد و برای آنها آرزوی بهبودی عاجل کرد.

محورهای سه گانه سخنرانی نصرالله

سید حسن نصر الله درباره موضوعات سخنرانی امشب خود گفت: سخنان بنده درباره سه موضوع است. نخست درباره دشمن اسرائیلی و مقاومت، دومی درباره رویارویی جاری در لبنان و سوریه و منطقه و پیامدهای امنیتی و سیاسی و مسائل مشابه آن. سومین موضوع درباره کابینه جدید است.

وی با بیان اینکه در سالروز رهبران شهید،‌ ابتدا سخنرانی خود را درباره موضوعی بدیهی آغاز می‌کنم، افزود: یک موضوع بدیهی که متاسفانه نزد بسیاری از افراد به فراموشی سپرده شده است و آن اسرائیل، خطرات و تهدیدات آن است و اینکه از فرصت‌های موجود با مساعدت آمریکا بیشترین استفاده را می‌برد.

نصر‌الله: خطر اسرائیل به «فراموشی» سپرده شده است

سید نصر الله با بیان اینکه درباره فلسطین و لبنان ما نیازمند تذکر و یادآوری‌هایی هستیم، افزود: آیا لازم است که خطر اسرائیل علیه فلسطین را یادآوری کنیم؟ خطرش برای ملت فلسطین و مقدسات را یادآوری کنیم؟ اینها موضوعاتی بدیهی هستند ولی امروزه به فراموشی سپرده شده‌اند. همه کشورها امروزه به امور کشورهایشان مشغولند. بلکه برخی از این کشورها درگیر جنگ تمام عیار هستند. متاسفانه برخی‌ها دوست ندارند که درباره فلسطین و اسرائیل سخنی گفته شود.

وی وضعیت فعلی کشورهای اسلامی منطقه خاورمیانه را خواسته آمریکا و رژیم صهیونیستی بعد از همه پیروزی‌های محور مقاومت خواند و افزود: آنچه (آمریکا و اسرائیل) می‌خواهند این است که فلسطین و نبرد با دشمن اسرائیلی نه تنها از دایره اولویت‌ها خارج شوند، بلکه از دایره مسائل مورد اهتمام، از عقل، قلب و عاطفه خارج شوند و اینکه به مرحله‌ای برسیم که وقتی بگوییم «فلسطین» مردم بگویند «رهایمان کنید». این همان چیزی است که می‌خواهند ملت‌های اسلامی به آن برسند. آنچه مهم است رسیدن به مکانی حتی در سطح عقل، عاطفه است. اینکه فلسطین در یک جهان دیگری باشد. در اینجا نیز یک مسئولیت فلسطینی وجود دارد.

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه باید اعتراف کرد که آنها تا سطح بالایی موفق شده‌اند، ولی می‌توان از پیشرفت این روند جلوگیری کرد و گزینه‌هایی که همچنان در اختیار هستند را اتخاذ کرد، علت اهمیت قائل شدن آمریکایی‌‌ها برای دستیابی به سازش نهایی برای آرمان فلسطین را جویا شد و افزود: چرا این تلاش‌ها در این برهه فعلی پیگیری می‌شوند؟ دولت آمریکا و صهیونیستی سعی در پایان بخشیدن به قضیه فلسطین را دارند. زیرا جهان عربی در این مرحله وجود ندارد و جهان اسلامی نیز وجود ندارد. همه کشورها مشغول امور خود هستند.

به گزارش فارس، دبیر کل حزب الله گفت: اسرائیل امروز را فرصتی برمی شمرد و با آمریکایی می گوید که این فرصتی برای تسویه حساب بر سر قضیه فلسطین و اعمال شروط علیه فلسطینیان است تا حل این مناقشه مناسب اسرائیل و آمریکایی‌ها باشد.

دبیر کل حزب الله گفت: در گذشته امام موسی صدر و رهبرانی از همه طوائف لبنانی از دهه پنجاه در هشدار و دعوت از همگان به منظور مقابله با تهدیدهای اسرائیل صدای بلندی داشتند و پس از حمله سال 1982 اسرائیل، شیخ راغب حرب و همه برادرانش مردم را به مقاومت دعوت کردند و گفتند این راه بازگشت به فلسطین است.

دبیر کل حزب الله افزود: متاسفانه امروز در همین وضعیت به سر می بریم بسیاری می گویند مشکل با لبنان نیست بلکه مشکل با فلسطینیان و مقاومت فلسطین است و اسرائیل به لبنان حمله کرد تا فلسطینیان را از لبنان بیرون کند و اسرائیل دخالت در لبنان و نقض حاکمیت این کشور را نمی خواهد و بلکه برخی اسرائیل را منجی می دانند و اینکه اسرائیل خطر و تهدید محسوب نمی شود.

سید حسن نصرالله گفت: سازمان آزادی بخش فلسطین و مقاومت فلسطین از لبنان خارج شدند و جنایاتی علیه اردوگاه های فلسطینی صورت گرفت اما اسرائیل باقی ماند و به دنبال اعمال گزینه های سیاسی بر لبنان بود و دو بازداشتگاه در لبنان بنا کرد و برای ساخت مستعمره هایی در جنوب لبنان آماده می شد و اگر جرقه مقاومت زده نشده بود و درگیری خونبار بین لبنانی های مبارز با اشغالگران روی نداده بود اسرائیل به نوار مرزی عقب نشینی نکرده بود و این در حالی است که در آن زمان مقاومت خطری برای دشمن صهیونیستی نبود.

 اگر مقاومت نبود هنوز اسرائیل در خاک لبنان بود/ حزب الله در سطح بالایی از آمادگی قرار دارد

سید حسن نصرالله تاکید کرد: اگر مقاومت نبود اسرائیل در لبنان باقی مانده بود و همه باید بدانند که اسرائیل به دنبال سلطه جویی بر لبنان است و خیر و صلاح کشور و هیچ قوم و طائفه ای در لبنان را نمی خواهد.

وی تاکید کرد: اسرائیل همچنان دشمن، خطر و تهدیدی است که باید نسبت به آن هوشیار بود اسرائیل طی هفته های گذشته به دنبال استفاده از فرصت ها برای جنگ علیه مقاومت و اطراف آن بود و ما تهدیدهای اسرائیل را شنیدیم و بسیاری در لبنان چه بسا این تهدیدها را نشنیدند اما اسرائیل اوضاع را فرصتی برای حمله به مقاومت در لبنان و اعمال فشار بر آن می‌بیند و ممکن است که از برخی فرصت ها برای برخی اقدامات خصمانه سوء استفاده کند، اسرائیل همچنان چشم به خاک و نفت ما دوخته است و همچنان حزب الله را بزرگترین خطر برای خود در منطقه می داند.

دبیر کل حزب الله گفت: اسرائیل همچنان مقاومت را خطری برای برنامه‌ها و بلندپروازی‌های خود می داند، امروز در سالگرد رهبران شهید می گویم که دشمن می داند که نمی تواند ما را دچار بیم و هراس کند و نمی تواند از عزم ما بکاهد و می داند که مقاومت در هر زمان آمادگی در سطح بالای خود را حفظ می کند و حتی در شرایط کنونی می داند که قدرت مقاومت و امکانات آن آماده و در سطح بالا و پیشرفته ای است و مقاومت اگر شهدایی در سوریه داده است اما این امر موجب بیش تر شدن تجربه و قدرتش شده است.

نصرالله گفت: دشمن باید نگران باشد و مرتکب هیچ محاسبات اشتباهی نشود.

دبیر کل حزب الله گفت: از همه لبنانی ها می خواهم که نسبت به تهدیدهای اسرائیل و خطرات آن برای هر چیزی در لبنان هوشیار باشند و در هر سطحی به مسئولیت ملی خود عمل کنند و همان طور که قبلا هم گفته ام امیدواریم کشوری داشته باشیم که بتواند از لبنان دفاع کند و ما امروز احساس خوبی داریم و امیدواریم که روزی بیاید و ارتش تنها قدرتی باشد که از لبنان دفاع کند و ما از هر چیزی که می تواند ارتش را از لحاظ تجهیزات و نیرو و سلاح های پیشرفته در برابر چالش های اسرائیل تقویت کند حمایت می کنیم و این روزها ثابت می شود که آیا جهان می خواهد این سلاح را به ارتش بدهد یا نه و اگر لبنان از این حمایت برخوردار شد از هر کسی که به ارتش سلاح بدهد تشکر می کنیم.

سید حسن نصرالله گفت: ما به دنبال دفاع از لبنان، عزت و توانمندی آن هستیم و امیدواریم که اراده ای فراگیر شکل بگیرد که بر اساس آن دولتی تشکیل شود که به فکر هر وجب از خاک لبنان و سرنوشت هر لبنانی باشد و ارتشی قوی تشکیل بدهد

«تروریسم تکفیری» همه کشورهای منطقه را تهدید می‌کند 

به گزارش فارس، سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود اظهار داشت: از سال 1982 تا سال 2000 و در سال 2006 برخی‌ها در لبنان دائما مسئولیت اقدامات اسرائیل را بر گردن مقاومت می‌انداختند. چرا علمیات استشهادی علیه اسرائیلی‌ها اجرا می‌شود؟ بعضی‌ها حتی از واژه «شهید» برای شهدای حزب الله استفاده نمی‌کردند و صفت مقاومت را از آن حذف می‌کردند. سخن‌هایی درباره عدم بهانه دادن به (رژیم صهیونیستی) به میان آورده شد. در آن روزها اگر می‌خواستیم به این منطق گوش فرا دهیم، اسرائیل تا کنون در بیروت و جبل (عامل) باقی می‌ماند. شهرک‌سازی می‌کرد و کابینه تعیین می‌کرد و کشور را اداره می‌کرد و گزینه‌های سیاسی‌اش را تحمیل می‌کرد.آب‌های ما را به غارت می‌برد. اگر به آن منطق گوش می‌دادیم، منطقی که همه اقدامات دشمن اسرائیلی ‌را تنها واکنشی طبیعی و موجه به عملیات مقاومت می‌دانست در ان صورت همه امور به دست اسرائیلی‌ها می‌افتاد.

دبیر کل مقاومت اسلامی لبنان درباره واکنش آحاد مردم و گروه‌های لبنانی به منطق فوق گفت: اهالی لبنان و بخش بزرگی از ملت به این منطق گوش ندادند و به مقاومت ادامه دادند تا آزاد سازی را به ارمغان آوردند که امروزه همه لبنانی‌ها از آن بهره می‌برند.

سید نصر الله خطر تروریسم تکفیری را دومین تهدیدی خواند که همه کشورهای منطقه را با تهدید مواجه می‌سازد و افزود: تکفیر به تنهایی خطری ندارد و تا زمانی که در دایره فکری باقی بماند، هر کسی اختیار دارد و عواقب آن را متحمل می‌شود. مشکل در تفکر نیست، بلکه آنها وقتی کسی را تکفیر می‌کنند، شخص دیگر را که با عقائد، افکار و سیاست های آنان مخالف باشد را قبول نمی‌کنند و به مباح دانستن خونش و حذف وی روی می‌آورند.

وی افزود: این تروریسم تکفیری در همه مناطق وجود دارد و از گروه‌های مسلح در همه کشورهای منطقه تشکیل می‌شود. این جریان‌ها رویکرد دور سازی و حذف را دنبال می‌کنند.

نصر الله به تکفیر جبهه النصره توسط گروهک داعش پرداخت و افزود: این دو گروه داری یک فکر، روح و اخلاق واحد هستند ولی هنگامی که درباره یک موضوع سیاسی دچار اختلاف شدند، داعش، جبهه النصره را کافر و مرتد خواند.

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه گروه‌های تکفیری چنانچه در یک موضوع سیاسی، مالی و یا سازمانی با دیگری اختلاف پیدا کنند، به سرعت حکم تکفیر دیگری را صادر می‌کنند، افزود: باید در درگیری‌های بین «داعش» و «جبهه النصره» در سوریه تامل شود. دیده بان سوری از بیش از دو هزار کشته و ده‌ها عملیات انتحاری علیه یکدیگر سخن می‌گوید. این عملیات با خودروهای بمب گذاری شده انجام شدند. خودروهای بمب گذاری شده به برخی شهرک‌‌ها ارسال شده و به کسی رحم نکردند. وی با مطرح کردن سئوالی درباره علت اختلاف بین داعش و جبهه النصره با وجود داشتن یک مذهب و یک رویکرد، گفت: بر سر یک موضوع سیاسی و یا یک چاه نفت اختلاف پیدا کردند. ما امروزه این عرصة (درگیری‌ها) را مشاهده می‌کنیم. این امر عقل و اندیشه رهبران و اعضای این گروهک‌ها را نشان می‌دهد. این موضوع غافلگیر کننده نیست و هر کسی که تجربه‌های گذشته را پیگیری کرده باشد، آنرا پیش بینی می‌کرد.

اسرائیل و آمریکا گروههای تکفیری را به خدمت می‌گیرند/نگرانی از خطر بازگشت گروه‌های تروریستی

سید حسن نصرالله در ارتباط با درگیری های میان داعش و جبهه النصره در سوریه گفت: باید تجربه افغانستان را ببینیم گروه های افغانی با قوی ترین ارتش یعنی ارتش اتحاد جماهیر شوروی جنگ کردند و هنگام خروج ارتش شوروی برخی گروه هایی که تفکرات تکفیری داشتند وارد گروه های افغانی شدند و درگیری بین آنها درگرفت و کُشت و کشتارهایی که بین آنها صورت گرفت ارتش سرخ شوروی هم این کشتارها را نکرده بود.

دبیر کل حزب‌الله گفت: در الجزایر گروه‌های مسلح در بین مردم چه کردند در حالی که جنگ سالاران به جان هم افتاده بودند.

سید حسن نصرالله گفت: ما در انفجارها سریعا طرفی را متهم نکردیم زیرا همه چیز روشن می شود و آنها به دنبال جنگی آشکار هستند آنها اهداف خود را اعلام می کنند و نوار ویدیویی بیرون می دهند و هنوز این بحث و بررسی ها وجود دارد که عاملان انفجارهای لبنان طرف های تکفیری هستند.

دبیر کل حزب الله گفت: طبعا اسرائیلی‌ها وارد این گروه های تکفیری شده اند و آمریکا این طرف‌ها را بکار گرفته است اما بحثی نیست که این طرف ها چه کسانی هستند و چه کسانی این اقدامات تروریستی را مدیریت می کند.

نصرالله تاکید کرد: در لبنان در سایه انفجارها و عملیات های انتحاری بحث هایی صورت گرفت برخی گفتند اگر حزب الله در سوریه ورود پیدا نکرده بود این حوادث روی نمی داد و از روز اول این گونه عملیات های تروریستی را توجیه کردند و این منطق همچنان باقی خواهد ماند، بسیار خوب، قبل از اینکه ما به سوریه برویم آیا در لبنان جنگی در شمال لبنان و برخی اردوگاه ها که از سوی این گروه های تکفیری تحمیل شده بود وجود نداشت در حالی که آنها با خودروهای بمب گذاری شده مناطق مسیحی نشین و ارتش را هدف می گرفتند، این امور مربوط به قبل از حوادث سوریه است.

سید حسن نصرالله گفت: در برابر این منطقه دو فرضیه وجود دارد یکی اینکه این انفجارها با دخالت ما در سوریه در ارتباط است یا اینکه هیچ ارتباطی ندارد و آنها در هر حال جبهه جنگ در سوریه را باز خواهند کرد و آنها اولویتشان پایان دادن به جنگ در سوریه و ورود به لبنان است آنها راهبرد سیطره بر مناطق مرزی با لبنان را اتخاذ کردند و سپس به دنبال ورود به لبنان هستند و این قضیه ، برای آنها قریب الوقوع است.

دبیر کل حزب الله اظهار داشت: لبنان هدف گروه های تکفیری است و بخشی از طرح و برنامه آنها است و اگر آمریکایی و اسرائیلی ها این گروه ها را وارد سوریه کردند طبعا لبنان را هدف قرار می دهند زیرا در لبنان مقاومتی هست که بزرگ ترین خطر برای اسرائیل شمرده می شود و به عقیده شان وارد لبنان خواهند داد و به گمانشان تنها به خاطر اعتقاداتشان وارد لبنان می شوند.

سید حسن نصرالله گفت: اگر تسلیم این منطق شویم که مردم بهای اقدام حزب الله در اعزام نیرو به سوریه را می دهد و همین موجب شده که این گروه ها وارد لبنان شوند ، این فرضیه سوال دیگری را در پس خود می آورد اینکه آیا اعزام نیرو به سوریه ارزش این جانفشانی ها و تحمل این تبعات را دارد ؟ آیا ارزش دارد که ما در مناطق القصیر و دمشق جنگ کنیم زیرا اینها مناطق اصلی هستند که نیروهای ما در آن حضور دارند یا در مناطق مرزی، و اگر دمشق سقوط کند همه مناطق مرزی تحت سیطره این گروه ها خواهد بود.

نصرالله ادامه داد: اینجا برمی گردیم به توجیه هایی که برخی برای حمله اسرائیل علیه لبنان می آورند هرگز به شرح و تفصیل هایی که درباره علت ورودمان به سوریه گفته ام برنمی گردم و اینکه چرا در جایی که باید باشیم باقی خواهیم ماند. بر اساس گزارش های جدید، بیش تر کشورهایی که از شبه نظامیان در سوریه حمایت مالی کرده و آنها را برای جنگ به سوریه می فرستند این کشورها اکنون از نگرانی و وحشت خود نسبت به خطرات امنیتی که این گروه ها در صورت بازگشت به کشورهایشان می توانند داشته باشند سخن می گویند.

دبیرکل حزب الله گفت: اکنون در همه جهان این بحث است که اگر خدای نکرده این گروه ها (تکفیری ها) در سوریه پیروز شوند ، سوریه بدتر از افغانستان خواهد شد و اگر این گروه ها شکست بخورند و به سوی ما بازگردند چکار کنیم.

سید حسن نصرالله افزود: شماری از کشورها قوانینی را برای جلوگیری از سفر جوانانشان به سوریه و پیوستن به گروه های شبه نظامی وضع کرده اند که از جمله آنها تونس است و کسانی از این جنگجویان در سوریه هنگامی که به تونس بازگشتند طعم آنچه را که ملت های منطقه از کشتار و تروریسم می بینند به مردم تونس چشاندند.

عربستان در همه جبهه‌ها با سوریه وارد جنگ شده است/ چرا از برگزاری انتخابات در سوریه واهمه دارند

به گزارش خبرگزاری فارس، سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه سخنانش که به طور مستقیم از شبکه خبری المنار پخش شد، تاکید کرد که اگر این تکفیری ها که ما آنها را در القصیر شکست دادیم و خودروهای بمب گذاری شده را به سوی ما روانه کردند این مسئله جزئی از جنگ خواهد بود.

وی با اشاره به تصویب قانونی برای جلوگیری از ورود جوانان برای رفتن به جنگ در سوریه گفت : در عربستان هجمه ای علیه مشایخی که جوانان را به رفتن به سوریه تشویق می کنند آغاز شده است و این تبدیل به یک سیاست رسمی شده است در حالی که آنها 3 سال جوانان عربستانی را برای رفتن به سوریه تشویق می کردند چرا الان این تدبیر را اتخاذ کرده اند سپس تصمیم گرفتند که هر کس که برای جنگ به سوریه برود به زندان بیندازند ولی واقعیت این نیست و عربستان در همه جبهه ها علیه سوریه در حال جنگ است امروز عربستان درک کرده است که پس از بازگشت این جوانان به عربستان فاجعه ای روی خواهد داد.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: من از تمام لبنانی ها می پرسم که چرا همه کشور های دنیا حق دارند که در مورد حضور جوانان خود در گروه های تکفیری نگران باشند و ما لبنانی ها که همسایه سوریه هستیم و زندگی و سرنوشت ما با سوریه گره خورده است چرا حق نداریم که تدابیر پیشگیرانه انجام دهیم.

نصرالله تاکید کرد، 30 هزار لبنانی در القصیر حضور داشتند که مورد تعرض تکفیری‌ها قرار گرفتند. تکفیری ها تعدادی از آنها را ربودند و تعداد از زنان لبنانی را مورد تجاوز قرار دادند آیا ما حق نداریم که برای مقابله با قتل غارت و تجاوز به 30 هزار لبنانی در القصیر وارد این منطقه شویم؟

وی با تاکید بر اینکه “خطر تکفیری ها تمام مردم لبنان را تهدید می کند” افزود که در این جنگ باید تحمل و صبر داشته باشیم قبل از مسلمانان از مسیحیان بپرسید که کلیساهای شما و راهبه های شما و کشیش های شما کجا هستند از برخی ها بپرسید که شما برای جلوگیری از سیطره گروه های مسلح بر مناطق مرزی چه کاری انجام داده اید.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد که اگر گروه های تروریستی بر مناطق مرزی سوریه مسلط شوند زمانی خواهد رسید که لبنان به جبهه ای برای جهاد تبدیل خواهد شد.

سید حسن نصرالله تاکید کرد، چرا از اجرای انتخابات در سوریه می ترسند چرا که می دانند رای ملت به چه سمتی است اگر گروه های مسلح بر تمامی مناطق سوریه مسلط شوند چه کسی سوریه را حفظ خواهد کرد شورای ملی سوریه یا رئیس ائتلاف معارضان؟ بسیاری از مردم درک کرده اند که با وجود انتقاد هایی که از نظام دارند ولی می‌دانند که جایگزین سوریه چه کسانی خواهند بود.

وی تاکید کرد مردم باید بدانند که ما در این جنگ پیروز خواهیم شد و تمام امکانات این پیروزی در سطح رسمی و مقاومت و مردم وجود دارد و تنها مسئله، مسئله وقت است این جنگ جنگی سرنوشت ساز و افق آن پیروزی خواهد بود.

نصرالله گفت: باید برای ممانعت از تحقق اهداف تکفیری ها تلاش کنیم که یکی از اهداف آنها در سوریه و لبنان جنگ مذهبی است و آنها خواهان فتنه هستند.

دبیر کل حزب الله گفت: تکفیری‌ها سیاست ایجاد فتنه در اردوگاه‌ها را دنبال می کنند چرا اصرار دارند که رهبران برخی از گروه ها باید از فلسطینی باشند و چرا اصرار دارند که بعضی از خودروهای بمب گذاری شده از اردوگاه ها خارج شوند.

نصرالله تصریح کرد: مسئولیت امنیت بر عهده ارتش، دولت و نیروهای امنیتی است و هرگاه که ما اطلاعاتی در اختیار داریم آن را به دولت تحویل می دهیم و همه مردم لبنان باید ارتش و نیروهای امنیتی را حمایت کنند.

حمایت از دولت وحدت ملی

نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود در مورد حکومت لبنان گفت که هر انسانی می تواند که نتیجه حکومت را ارزیابی کند و ما به همه اندیشه ها و احساسات احترام می گزاریم و اختلاف مردم در ارزیابی خود از حکومت طبیعی است و این بر حسب زاویه ای است که با آن نگاه می کند.

نصر الله افزود که ما دائما در گفتمان های سیاسی خود از شراکت حرف زدیم که ما با دولت و مشارکت ملی هستیم و در هیچ روزی نگفتیم ما حکومتی را که جریان المستقبل در آن حضور داشته باشد نمی پذیریم و همیشه از حکومت وحدت ملی و گفت و گو حمایت می کردیم

وی تاکید کرد آنچه که تشکیل حکومت در طی 10 ماه جلوگیری کرد پست های وزارتی نبود بلکه کسانی بودند که خوهان تشکیل حکومتی یک جانبه و کنار گذاشتن حزب الله از هر حکومت سیاسی بودند.

نصر الله گفت متاسفانه طرفی که خود مانع از تشکیل حکومت می شود ما را به مانع تراشی متهم می کند ولی تنها کسانی که راه برای این دستآورد ملی باز کردند جنبش امل و حزب الله بودند شرایط سیاسی داخلی و منطقه ای و بین المللی ما در سه سال اخیر در بهترین شرایط است.

نصر الله افزود این ما بودیم که در را گشودیم و اگر بر موضع خود پافشاری می کردیم معلوم نبود این کشور به چه سمتی می رفت و ما دارای منافع خاصی نیستیم و تا آخرین لحظه در مورد وزارتخانه ها مناقشه نمی کردیم و آنچا که برای ما مهم بود منافع این کشور است.

نصرالله گفت: ما امیدواریم که به سوی حکومتی برویم که دارای تفاهم گفت و گو تلاش برای کاهش شدت گفتمان سیاسی و رسانه ای در این کشور است و این به نفع همگان است و ما با این انگیزه مثبت به سمت حکومت می رویم .

وی تاکید کرد که ما خواهان شراکت و همگرایی بین لبنانی ها و تقویت وضع داخلی در مقابله با فتنه ها هستیم.

نصر الله گفت که باید اولویت های دولت اجرای قانون اساسی و مقابله با تروریسم و پرونده ای اقتصادی و اجتماعی باشد. برخی از مردم نگرانی هایی دارند مثلا برخی ها می گویند که نعیم عباس و عمر الاطرش را آزاد میکنند اگر کسی اعتراف کرده باشد هیچ کس نمی تواند آزادش کند.

ملت بحرین با وجود سرکوب نظام به راه خود ادامه می دهد

نصر الله در بخش دیگری از سخنان خود از ملت بحرین مظلوم بحرین به خاطر 3 سال مبارزه مسالمت آمیز تقدیر کرد و افزود که ملت بحرین این جنبش را با وجود سرکوب وتخریب و بازداشت های تحمیلی حکومت بحرین ادامه داده است.

جنگ در سوریه باید فورا پایان یابد

وی خطاب به مردم لبنان، فلسطین و گروه‌های فلسطنی گفت که تنها به صدور بیانیه های محکومیت اکتفا نکنند چرا که کسانی میخواهند از فلسطین برای رسیدن به نتایج مورد نظر خود استفاده کنند.

نصر الله افزود: اگر میخواهید که فرصت را از اسرائیل بگیرید و از فرو رفتن منطقه در فتنه جلوگیری کنید جنگ علیه سوریه را متوقف کنید و افراد مسلح را از سوریه خارج کنید و بدون شک دراین صورت ما هم در سوریه باقی نخوهیم ماند و باید به خاطر لبنان، فلسطین، سوریه و امت اسلامی جنگ در سوریه را تمام شود.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads