کد خبر: 4368 - تاریخ: یکشنبه، 1 جولای 2012 - 23:40

پاسخ انقلابي نمايندگان مجلس به تحريم‌كنندگان

طرح جلوگیری از ورود نفتکش‌ها به تنگه هرمز كليد خورد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تهیه طرح جلوگیری از نفتکش ها در تنگه هرمز با صد امضاء خبر داد و گفت: در صورت تایید نهایی این طرح، دولت ایران موظف می شود تا از عبور نفتکش ها در تنگه هرمز که برای اتحادیه اروپا، آمریکا و اسرائیل غاصب نفت حمل می کنند، جلوگیری کند.

 

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس با بیان اینکه طرح اعمال حق حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در آبراه های داخلی و ساحلی (تنگه هرمز) با صد امضاء در مجلس شورای اسلامی تهیه شده است، گفت: این طرح دارای قید 2 فوریتی است و بزودی در صحن مجلس مطرح و به تصویب خواهد رسید.
وی با اشاره به محتوای این طرح گفت: این طرح بر اجرای مفاد کنوانسیون 1985 ژنو و کنوانسیون 1982 جامائیکا برای جلوگیری و جبران ضرر ناشی از تحریم های نفتی است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ماده واحده این طرح هم اشاره کرد و گفت: مطابق این ماده واحده دولت جمهوری اسلامی ایران موظف می شود تا بر اساس حق حاکمیت خود از عبور نفتکش هایی که نفت خود را به مقصد کشورهای طراح تحریم نفتی علیه ایران ( اتحادیه اروپا، آمریکا و اسرائیل غاصب)، حمل می کنند، جلوگیری نماید.
کریمی قدوسی تاکید کرد: این طرح در پاسخ به تحریم های ظالمانه نفتی علیه کشور ماست چرا که در سال گذشته وقتی زمزمه تحریم نفتی علیه ایران مطرح شد، مسئولین اعلام کردند که اگر این تحریم ها اعمال شود، ما در آب های داخلی و ساحلی حق حاکمیت خود را اعمال می کنیم.
وی با اشاره به جلسه امروز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در این جلسه علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه و تعدادی از معاونین وزیر حضور داشتند که این طرح مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص آن مباحثی مطرح شد و همه حاضرین در جلسه از این طرح حمایت کردند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads