کد خبر: 4358 - تاریخ: یکشنبه، 1 جولای 2012 - 23:02

فرماندار شفت :

امامزاده ابراهیم (ع) شفت از دیگر نقاط گیلان ناامن تر نیست

فرماندار شفت با تشریح شرایط و موقعیت محدوده امامزاده ابراهیم(ع) گفت: امامزاده ابراهیم (ع) شهرستان شفت گیلان، از بقیه نقاط گیلان ناامن تر و به لحاظ فرهنگی بدتر نیست. به گزارش خوبان به نقل از خبرگزاری مهر، جواد شفیعی ثابت عصر دیروز با اشاره به اینکه مسائل مطروحه در مورد روستای امام زاده ابراهیم (ع) شهرستان شفت را باید […]

فرماندار شفت با تشریح شرایط و موقعیت محدوده امامزاده ابراهیم(ع) گفت: امامزاده ابراهیم (ع) شهرستان شفت گیلان، از بقیه نقاط گیلان ناامن تر و به لحاظ فرهنگی بدتر نیست.

به گزارش خوبان به نقل از خبرگزاری مهر، جواد شفیعی ثابت عصر دیروز با اشاره به اینکه مسائل مطروحه در مورد روستای امام زاده ابراهیم (ع) شهرستان شفت را باید با نگاه واقع بینانه و جامع نگریست، اظهارداشت: نکات قابل اهمیتی در این خصوص وجود دارد که عدم توجه به آنها ممکن است در ارائه تحلیل صحیح و انتخاب مسیر درست مشکل آفرین شود.

فرماندار شفت ضمن بر شمردن نکاتی در این خصوص گفت: نخست اینکه امام زاده ابراهیم (ع) یک روستاست و برخلاف شهرک ماسوله به لحاظ تقسیمات جغرافیایی با دهیار اداره می شود و با وجود اینکه در برخی ماههای سال شاهد حضور چند هزار نفری مردم با فرهنگهای مختلف در یک محدود کوچک 16 هکتاری است اما ساختار اداری شهرداری و مجوز استقرار دیگر دستگاههای دولتی و امنیتی را ندارد.

وی افزود: دیگر اینکه سه مقوله امور عمرانی، امور فرهنگی، امور امنیتی و اخلاقی را باید بصورت جداگانه مورد ارزیابی و کنکاش در این روستا قرار دارد.

شفیعی ثابت اظهارداشت: طی دو دهه اخیر بنا به مقتضیات زمان برای توسعه و رونق روستا فقط با محوریت گردشگری مذهبی توجه نشد بلکه نوعی فضای توریستی و تفریحی نیز با توجه به بافت خانه های چوبی در این منطقه شکل گرفته که اصلاح برخی از خرده فرهنگهای مردم منطقه، مسافران، مسائل جاری اسکان و گردشگران به شدت دشوار و نیازمند طرحی بلند مدت و جامع با همکاری همه دستگاهها است اما گره کار زمانیست که همه نگاه فصلی و چند ماه تابستان را به این روستا دارند.

وی گفت: به لحاظ قانونی و اعتبارات خیلی از روستاهای کشور پاسگاه، درمانگاه و دیگر ادارات خدماتی را ندارند و روستای امامزاده ابراهیم (ع) نیز به دلیل سرمای بالا در فصول پائیز و زمستان و همینطور داشتن 130 خانوار شامل بسیاری از آیتمهای استقرار دستگاهها نیست.

فرماندار شفت ادامه داد: طی هفته های اخیر با تهیه جملات، احادیث و تذکرات قرآنی مناسب نسبت به تهیه بنر، پرده و دیوارنویسی برای ایجاد ارتقای بصیرت در مخاطبان اقدام شده است.

فرماندار شفت اظهارداشت: با توجه به سابقه آتش سوزی در این روستا، طی پنج ماه اخیر با اجرای طرح شبکه لوله گذاری آب و ایجاد 10 ایستگاه پمپاژ آب و خرید لوله های آتش نشانی 90 درصد منازل روستا در پوشش شبکه آتش نشانی قرار گرفته که از پروژه های بسیار مهم است.

وی ادامه داد: با مصوبه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان که جلسه به ریاست جانشین ستاد برگزار و مقرر شد تیم تذکر لسانی در سه ماه تابستان در این روستا به خصوص در روزهای تعطیل و پر ازدحام حضور موثر داشته باشد.

شفیعی ثابت افزود: برای اجرای پروژه ایجاد خیابانی جدید که راه دسترسی به گلزار شهدای این روستاست تاکنون 500 میلیون ریال هزینه شده و در حال اجرای فاز دوم توسط بنیاد مسکن شهرستان است.

وی گفت: پیگیری ها برای تصحیح نحوه سکونتگاههای مسافران با بهره گیری از اردوهای جهادی فرهنگی دانشجویان در منطقه، برگزاری برنامه های مذهبی و دعا در حرم مطهر و ایام ماه مبارک رمضان صورت گرفته است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads