کد خبر: 4247 - تاریخ: شنبه، 30 ژوئن 2012 - 19:25

سفير ايران در بيروت:

احمد متوسليان و يارانش زنده و در زندان هاي رژيم اسرائيل هستند

سفير ايران در لبنان در اين گفت وگو درباره تلاش هاي ايران براي يافتن سرنوشت اين ديپلمات ها گفت: جمهوري اسلامي ايران با كمك دولت لبنان سندي رسمي را در سازمان ملل به ثبت رسانده است كه ثابت مي كند چهار ديپلمات ايراني در «برابره» لبنان ربوده شدند.

سفير ايران در بيروت اعلام كرد كه همه نشانه ها و قرائن حاكي از اين است كه ديپلمات هاي ايراني از لبنان به سرزمين هاي اشغالي انتقال يافتند و هنوز زنده اند و در زندان هاي رژيم صهيونيستي به سر مي برند.
در آستانه 14 تيرماه و سي امين سالروز ربوده شدن چهار ديپلمات ايراني در بيروت (چهارم جولاي 1982) روزنامه لبناني الانتقاد به گفت وگوي تفصيلي با «غضنفر ركن آبادي» پرداخته است.
سفير ايران در لبنان در اين گفت وگو درباره تلاش هاي ايران براي يافتن سرنوشت اين ديپلمات ها گفت: جمهوري اسلامي ايران با كمك دولت لبنان سندي رسمي را در سازمان ملل به ثبت رسانده است كه ثابت مي كند چهار ديپلمات ايراني در «برابره» لبنان ربوده شدند.
به گزارش فارس وي افزود: همه نشانه ها و قرائن حاكي از اين است كه ديپلمات هاي ايراني از لبنان به سرزمين هاي اشغالي انتقال يافتند و هنوز زنده اند و در زندان هاي رژيم اشغالگر اسرائيل به سر مي برند.
ركن آبادي گفت ايران در حال كامل كردن پرونده چهار ديپلمات و جمع كردن اسناد مبني بر دست داشتن اسرائيل در اين قضيه براي ارائه به دادگاه هاي بين المللي است.
وي از همه مردم لبنان نيز خواست براي كامل كردن اين پرونده انساني در متهم كردن اسرائيل به ربودن اين چهار ديپلمات به هر صورت ممكن به ايران كمك كنند.
غضنفر ركن آبادي همچنين گفت امسال مراسم سي امين سال ربوده شدن چهار ديپلمات ايراني را برخلاف سال هاي گذشته كه در بيروت برگزار مي شد در مارون الراس برگزار مي كنيم تا به طور مستقيم به اسرائيل بگوييم كه متهم اصلي اين پرونده است و از سوي ديگر اين منطقه، منطقه مقاومت شمرده مي شود.
مارون الرأس يكي از روستاهاي لبنان در منطقه بنت جبيل و در حوزه نبطيه است اين روستا در يك كيلومتري مرزهاي لبنان و فلسطين اشغالي است و در جنگ 33 روزه در قلب تهاجمات رژيم صهيونيستي و مقاومت شجاعانه مردم لبنان قرار داشت و به همين دليل نماد مقاومت و ايستادگي است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads