کد خبر: 4121 - تاریخ: چهارشنبه، 27 ژوئن 2012 - 22:20

رئیس مجلس شورای اسلامی در رشت:

افزایش تحریم ها نشانه افزایش قدرت ایران در منطقه است

رییس مجلس شورای اسلامی در جمع خانواده های شهدای استان گیلان به مناسبت سالروز گرامیداشت شهدای هفتم تیر گفت: اگر می خواهید راه و مسلك شهید بهشتی پایدار بماند باید در پرتو ولایت حركت كرد.

به گزارش خوبان خبر به نقل از ایرنا، ‘علی لاریجانی’ عصر امروز – چهارشنبه – با حضور در جمع خانواده های شهدای استان گیلان در مصلی امام خمینی (ره) رشت، طی سخنانی با اشاره به سالگرد هفتم تیر و شهادت 72 تن از اعضای حزب جمهوری اسلامی به تطبیق زمان واقعه هفت تیر در سال 60 و شرایط امروزی ایران اسلامی پرداخت و گفت: شرایط امروز ایران با گذشته بسیار متفاوت است اما در عین حال یك تشابه وجود دارد و آن اینكه همانطور كه درگذشته آمریكا و سران استكبار تلاش داشتند كه ایران را از سر راه بردارند اكنون نیز به طرق متفاوت فشارهایی را به ایران متحمل می كنند.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به پروسه تحولات در ایران در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: هرچقدر این دستاوردهای عظیم ایران پس از انقلاب اسلامی پربارتر شد همواره غرب تهدیدها را علیه ایران افزایش داد.

وی در ادامه دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حركت های شخصیت های بزرگی مانند شهید بهشتی، باهنر، مفتح، مطهری، رجایی و شهدای محراب كه از استوانه های نظام جمهوری اسلامی به شمار می رفتند، گفت، انگشت اشاره دشمنان به سمت این اشخاص بود تا بتوانند با ترور این شخصیت ها كمر انقلاب را بشكنند.

لاریجانی در این باره افزود: هرچند ایران با یك سری چالش ها مواجه شد چراكه این اشخاص به لحاظ فكری از نیروهای كارآمد نظام جمهوری اسلامی محسوب می شدند اما هنوز غرب نتوانسته است با ایران مقابله كند.

وی هم چنین درباره وقایع سال 60 گفت ، تدابیر امام (ره) در این پروسه توانست باری از فشارها را كم كند و نظام جمهوری اسلامی به رغم توطئه های غرب با پشتوانه مردمی، حفظ شود.

وی با اشاره به فشارهایی كه از بدو انقلاب یه ایران تحمیل شد، افزود: در این دوران 250 هزار شهید دادیم و این سختی را همه ملت ایران به خصوص خانواده شهدا متحل شدند اما به پشتوانه همین شهدا تلاش های غرب با شكست مواجه شد و توانستیم با یك مجاهدت درونی دست به یك حركت خودكفایی بزنیم و با تكیه بر همین توانستیم استقلال خود را حفظ كنیم.

نماینده مردم قم همچنین با تاكید بر اینكه ولایت فقیه كه همواره ستون و استقرار نظام و ارتقای جایگاه ایران می باشد، خاطر نشان كرد: ما در داخل كشور باید تمام تمركز خود را برروی حل مسایل و مشكلات كشور از جمله بعد اقتصادی آن بگذرایم و از سایش های سیاسی كه مانع رشد اقتصادی كشور می شوند پرهیز كنیم.

وی افزود: امروزه غرب در مساله هسته ای آخرین اقدام خود را كه همان افزایش تحریم ها علیه ایران بود، بكار گرفت كه به گارگیری این اقدامات از سوی غرب نشان از نفوذ ایران در منطقه ، افزایش قدرت ایران و ایستادگی در مقابل استكبار می باشد.

وی دربخش دیگری از سخنان خود ضمن با اهمیت دانستن رونق اقتصادی در كشور اظهار داشت: تمام مسئولین باید تلاش كنند تا با توجه به سال تولید ملی به بررسی ریشه ای معضلات اقتصادی بپردازیم تا غرب از این مساله به عنوان یك اختلاف در داخل نظام سوء استفاده نكند.

وی با اشاره به اینكه استان گیلان از نظر تولید برنج یك ظرفیت طلایی را دارا می باشد، گفت: نباید كشاورزان دچار زیان شوند و مسئولین باید فضا را به گونه ای فراهم كنند تا علاوه بر مهار گرانی بتوانیم با تكیه بر محصولات داخلی در شكوفایی اقتصاد اقدامات لازم را بثمر برسانیم كما اینكه مسوولین در حال بررسی برای مهار این گرانی و تورم می باشند.

وی همچنین خاطر نشان كرد: باید از قیل و قال های بی خود پرهیز شود و بجای اینكه فضا به سمت مشاجره پیش روند به سمت رفاقت حركت كنند

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads