کد خبر: 38940 - تاریخ: دوشنبه، 18 نوامبر 2013 - 21:59

فردوسی‌پور امروز در کمیسیون اصل نود حاضر می‌شود‌؛

ادعاهای یک مربی مشهور فوتبال فردوسی‌پور را به مجلس کشاند

«دلالی برای تیم ملی» اتهامی است که امروز عادل فردوسی‌پور را به مجلس کشاند. گویا سخنان یکی از مربیان مشهور در خصوص عادل فردوسی‌پور، کمیسیون اصل نود را قانع کرده که این مجری مشهور را برای ادای پاره‌ای توضیحات به مجلس فرا بخواند!

به گزارش خوبان، عصر امروز عادل فردوسی‌پور برای ادای پاره‌ای توضیحات در نشست کمیسیون اصل نود حاضر می‌شود؛ این جدیدترین برگ از پرونده فساد در فوتبال ایران است که مجلس شورای اسلامی ‌مدتی ‌درگیر آن شده است.

به گزارش «تابناک»، فساد فراگیر فوتبال ایران که هر‌ازگاهی حرف و سخنی از آن به بیرون درز می‌کرد، سرانجام با حواشی بازی پرسپولیس و سپاهان و جمله معروف «داور به اون سمت غش کرد» وارد فاز جدی‌تری شد و حتی کار به مجلس شورای اسلامی کشید؛ اما مانند بیشتر پرونده‌های پر سروصدا در کشورمان پس از چند هفته‌ای هیجان و جنجال، بار دیگر موج آن فروکش کرد.

‌اما پیگیری این پرونده در مجلس با خبری که امروز تأیید شد، چهره جدیدی ‌در میان نام‌های فراوان مطرح ‌در آن به خود دید. «عادل فردوسی‌پور» مجری برنامه مشهور نود که بنا به کارنامه ‌خود در این برنامه تلویزیونی، سابقه طولانی در مبارزه با فساد در فوتبال دارد، عصر امروز باید در نشست کمیسیون اصل نود حاضر شود.

هرچند محمدعلی پورمختار می‌گوید که حضور افراد در این کمیسیون در خصوص پرونده فساد در فوتبال به معنی متهم بودن این افراد نیست، از خلال سخنان و بازخوانی صحبت‌های برخی افراد فوتبالی ـ که پیش از این به کمیسیون اصل نود رفته بودند ـ می‌توان دریافت که برخی عادل فردوسی‌پور را هم متهم به فساد و دلالی در فوتبال کشورمان کرده‌اند.

‌«دلالی برای تیم ملی» یکی از آن اتهام‌هایی است که برخی عادل فردوسی‌پور را به آن متهم کرده‌اند و ‌امروز کسی که در سال‌های اخیر تلاش فراوانی برای مبارزه با فساد در فوتبال ایران کرده بود، باید برای پاسخ به اتهاماتی که در این جلسات به او زده شده، ‌در مجلس ‌توضیح دهد.

پورمختار می‌گوید: وقتی ‌ورزشی‌ها در این جلسات حاضر می‌شدند، هر یک دیگری را متهم می‌کرد و به نظر می‌رسد ترکش یکی از حاضران به فردوسی‌پور خورده ‌است و کسانی که در سال‌های اخیر، انتقادات فراوانی به عادل فردوسی‌پور داشته‌اند، با متهم کردن او به فساد سعی در به حاشیه کشاندن او ‌دارند.

البته این نخستین باری نیست که عادل فردوسی‌پور به فساد متهم می‌شود. پیش از این هم در سال گذشته، یکی از مربیان مشهور فوتبال کشورمان او و برادرش را به دلالی برای تیم ملی متهم کرده بود. پدیده دعوت بازیکنان ایرانی پرورش‌یافته در فوتبال اروپا به تیم ملی و روند صعودی حضور این مهمان‌های ناخوانده در ترکیب تیم ملی، موجب شد تا یکی از مربیان مشهور کشورمان، فردوسی‌پور را به دلالی متهم کند و او را تأثیر‌گذار در حضور این افراد در ترکیب تیم ملی بداند. این مربی عادل فردوسی‌پور را متهم کرده بود که بازیکنان ایرانی لیگ‌های خارجی را به کمک بردارش و با زد و بند به تیم ملی دعوت می‌کند.

‌اما این روزها، این اتهام‌‌ بار دیگر در پرونده عادل فردوسی‌پور دیده می‌شود؛ آن هم در روزهایی که حضور این بازیکنان در اردوی تیم ملی بیشتر شده و تأثیرگذاری بالاتری ‌نسبت به دیگر بازیکنان دارند؛ ولی گویا این مسأله بهانه‌ای شده تا این مربی بار دیگر این اتهامات را مطرح کند.

هرچند عادل فردوسی‌پور ‌محبوبیت بالایی در میان مخاطبان خود و دوستداران ورزش دارد، در میان برخی ورزشی‌ها چندان محبوب نیست. چه اینکه او و برنامه پر‌بازدیدش در بیش از ده سالی که از عمر آن می‌گذرد، دست بسیاری از مسئولان و دست‌اندر‌کاران ورزش را رو کرده‌‌ و پرده از بسیاری از فسادهای رایج در فوتبال کشورمان برداشته‌ است، ولی این بار گویا دشمنان عادل دست به یکی شده تا ضربه‌ای کاری به او بزنند؛ البته پیشتر و در دولت محمود احمدی‌نژاد هم تلاش فراوانی شد تا این برنامه تعطیل ‌و قدرت فردوسی‌پور کم شود اما دست بالای عادل فردوسی‌پور در این مسائل، موجب شد تا او از همه این اتهامات و آزمون‌ها سربلند بیرون بیاید.
اکنون نیز باید دید که از جلسه کمیسیون اصل نود با فردوسی‌پور چه بیرون می‌آید!

منبع: تابناک

انتهای پیام/472


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads