کد خبر: 3824 - تاریخ: شنبه، 23 ژوئن 2012 - 11:28

کنگو این بار در مازندران و گيلان هم قربانی گرفت

در حالیکه این روزها شایعه گسترش بیماری تب کنگو در برخی از استان ها شنیده می شود با خبر شدیم این بیماری در مازندران قربانی گرفته است.

در حالیکه این روزها شایعه گسترش بیماری تب کنگو در برخی از استان ها شنیده می شود با خبر شدیم این بیماری در مازندران قربانی گرفته است.
به گزارش خوبان خبر به نقل از شمال نیوز رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل در این باره گفت: یک مازندرانی بر اثر تب کریمه کنگو جان خود را از دست داد.

حمزه قاسمی صبح جهارشنبه در شورای بهداشت شهرستان آمل با اشاره به اینکه این فرد دامدار اهل چمستان نور بوده است، تصریح کرد: یک مورد مشکوک به این بیماری نیز در آمل گزارش شده بود که نتیجه آزمایش‌ منفی شد.

وی با بیان اینکه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو با بیماری ویروسی مشترک میان انسان و دام است، یادآور شد: این بیماری ابتدا در کشور اوکراین شناسایی شد اما در سال ‌جاری در استان‌های خراسان رضوي ، تهران و مازندران بیشتر از سایر مناطق کشور دیده می‌شود.

قاسمی بیان کرد: بر اثر این بیماری دو نفر در مشهد و یک نفر در مازندران جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اعلام اینکه انتقال این بیماری از طریق کنه‌ها صورت می‌گیرد، از برگزاری دوره‌های آموزشی برای پرستاران و پزشکان خبر داد و بیان داشت: این بیماری بیشتر سلامتی افرادی که با دام سروکار دارند را تهدید می‌کند.

به گفته وی، بیماری فصلی دیگر که در تابستان بروز می‌کند بیماری وبا است که با شستشوی کامل دست‌ها، میوه‌ و سبزی‌ها می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل با تاکید بر اینکه سالانه 600 مورد گازگرفتگی حیوانات در این شهرستان گزارش می‌دهد، اظهار داشت: وضعیت سگ‌های ولگرد در آمل باید ساماندهی شود.

وی با اشاره به اینکه باید مقدماتی برای ساماندهی کامل این سگ‌ها صورت گیرد، افزود: این حیوانات سلامت جامعه شهری را تهدید می‌کنند.

قاسمی خواستار راه‌اندازی شعبه ویژه تخلفات زیست‌محیطی و بهداشتی در آمل شد و گفت: دوگانگی در صدور احکام برای متخلفان حوزه بهداشت برخورد با این عوامل را دشوار می‌کند.

وی اذعان کرد: بارها از دادگستری درخواست کردیم که یک قاضی و شعبه ویژه برای رسیدگی به تخلفات بهداشتی درنظر بگیرد تا بتوانیم مجازات‌هایی متناسب با تخلفات داشته باشیم.

همچنین شنیده ها حاکیست که در گیلان نیز این بیماری قربانی گرفته است.

بر اساس گزارشات دریافتی سه شهروند مضنون ابتلاء به این بیماری یکی در رودبار و دو نفر در املش در مراکز درمانی بستری شدند و متاسفانه امروز یکی از آن سه بیمار که زنی ۴۹ ساله اهل موسی کلایه املش بود در بیمارستانی در تهران جان باخته است و مضنون دوم نیز که پیرمردی هفتاد و چند ساله است در شرایط مناسبی به سر نمی برد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads