کد خبر: 33876 - تاریخ: شنبه، 7 سپتامبر 2013 - 10:36

اعتراض خسرو معتضد به نبود راه آهن در گیلان؛

مردم گیلان بیش از 100 سال است که منتظر راه آهن هستند

معتضد: اولین خطوط راه آهنی که در ایران ساخته شد، خط راه آهنی است که چند سال قبل از جنگ جهانی اول و به طول 14 کیلومتر از رشت تا پیربازار کشیده شد. آن موقع رشت خط آهن داشت ولی الان مردم گیلان بیش از صد سال است که منتظر راه آهن هستند.

به گزارش خوبان، خسرو معتضد، تاریخ نویس مشهور ایرانی در برنامه شب گذشته «هنگام درنگ» که به موضوع راه آهن در تاریخ معاصر ایران می پرداخت، به وضعیت راه آهن در گیلان انتقاد کرد.

معتضد در این برنامه که شب گذشته (15/6/1392) از شبکه اول سیما پخش شد، ضمن اشاره به تاریخچه ورود و کشیدن خط راه آهن در ایران گفت: یکی از اولین خطوط راه آهنی که در ایران ساخته شد، خط راه آهنی است که چند سال قبل از جنگ جهانی اول و به طول 14 کیلومتر از رشت تا پیربازار کشیده شد.

 

خسرو معتضد

 

معتضد در ادامه افزود: آن موقع، رشت خط راه آهن داشت ولی الان مردم گیلان بیش از صد سال است که منتظر راه آهن هستند.

وی در ادامه برنامه بار دیگر بر این موضوع تاکید کرد و گفت: من الان با مردم گیلان در ارتباط هستم و می دانم که مردم خواهان راه آهن هستند.

لازم به ذکر است که طرح راه آهن رشت به قزوین چند سالی است که در حال اجراست ولی هنوز خبرهای دقیقی از زمان افتتاح آن به گوش نمی رسد.

منبع: گیلان آنلاین

انتهای پیام/68


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads