کد خبر: 230441 - تاریخ: چهارشنبه، 7 ژوئن 2023 - 10:15

استاندار گیلان؛

جهاد تبلیغ فرزندآوری در گیلان به راه بیفتد

استاندار گیلان با بیان اینکه جهاد تبلیغ برای فرزندآوری به راه بیفتد، گفت: کلیه دستگاه ها و ادارات بخشی از ورودی سازمان خود را به تبلیغ جمعیت اختصاص دهند.

به گزارش خوبان، اسدالله عباسی روز گذشته در جلسه ستاد جوانی جمعیت و خانواده استان گیلان که در استانداری برگزار شد، با تاکید بر لزوم مخاطب شناسی در حوزه فرزندآوری، اظهار کرد: باید جهاد تبلیغ را در استان گیلان راه اندازی کنیم و همه دستگاه ها و سازمان ها و نهادهای فرهنگی باید جامعه هدف را مشخص کنند.

وی خواستار تولید محتوای تبلیغی توسط دستگاه های فرهنگی و علمی و پژوهشی شد و افزود: شهرداری ها مسئولیت سنگینی در حوزه تبلیغ جمعیت و فرزندآوری دارند؛ همچنین کلیه دستگاه ها و ادارات بخشی از ورودی سازمان خود را به تبلیغ جمعیت اختصاص دهند.

استاندار گیلان با بیان اینکه بارها اعلام کردم زنگ خطر جمعیت به صدا در آمده است، گفت: اگر روند کاهش جمعیت ادامه پیدا کند، تا چند سال آینده دیگر نیروی مولد نخواهیم داشت.

عباسی با اشاره به کمبود نیروی کار در بخش های کشاورزی و ساختمان سازی، اضافه کرد: متاسفانه شاهد استفاده از نیروی کار مهاجر غیر ایرانی هستیم که تبعات اجتماعی و امنیتی منفی ایجاد می کند.

وی گیلان را استان گردشگرپذیر دانست و متذکر شد: گیلان فقط فرصتی برای تفریح دیگران نیست و مردم گیلان نیز باید از نشاط اجتماعی برخوردار باشند و لذا پیوست های فرهنگی در حوزه گردشگری جدی گرفته شود.

استاندار گیلان با اشاره به برگزاری جشنواره های گردشگری در گیلان، عنوان کرد: این جشنواره ها فرصتی برای حضور با نشاط خانواده هاست و قطعا شادی و نشاط در کنار خانواده جامعه را از ناامیدی و انزوا و خستگی دور می کند.

وی با بیان اینکه اقدامات فرهنگی و اقتصادی حوزه جمعیت باید مبنای علمی و دانشی روز داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید داشتن چند فرزند را به ارزش تبدیل کنیم و خانواده های دارای چند فرزند به خودشان افتخار کنند؛ در این راستا استفاده از مشوق های قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دستور کار دستگاه ها قرار بگیرد.

عباسی، وضعیت گیلان در حوزه جمعیت را ویژه دانست و یادآور شد: گیلان علاوه بر کاهش فرزندآوری، در سالمندی جمعیت نیز جلودار بوده و لذا باید برای مادران شاغل و غیر شاغل چند فرزند تسهیلات ویژه تری را نسبت به مادران تک فرزند در نظر بگیریم.

استاندار گیلان از صاحب نظران حوزه و دانشگاه و کنشگران اجتماعی و روانشناسان خواست مهارت های زندگی و فرزندپروری را به خانواده ها آموزش دهند و اضافه کرد: باید پیامدهای تک فرزندی گفته شود و اثرات آموزشی و تربیتی همبازی در خانواده های چند فرزندی را برای جامعه تبیین کنیم.

وی همچنین بر تقویت حکمیت بزرگان جهت صلح و سازش زوجین و جلوگیری از پدیده ناگوار طلاق تاکید کرد و گفت: ائمه جمعه در خطبه های خود به مسئله جمعیت اشاره کنند تا از طریق رسانه ها فراگیر شود.

عباسی ازدواج و فرزندآوری در روستاها را بیشتر از شهرها دانست و یادآور شد: زوجین جوان از مشاوره کمک بگیرند و انتخاب درست داشته باشند تا کانون خانواده آنها گرم شود؛ همچنین افراد واسطه خیر در امر ازدواج و فرزندآوری شوند و ارزش معنوی این امر گفته شود.

وی مهاجرت جوانان جوایای کار و مهاجرت معکوس سالمندان را از دیگر عوامل پیری جمعیت در کنار کاهش ازدواج و فرزندآوری و… در گیلان دانست و افزود: کاهش جمعیت در دهه ۹۰ دامن گیر استان و کشور شده و باید فضای تبلیغی جامعه را به سمت جمعیت ببریم که متاسفانه تاکنون کار چشمگیری انجام نگرفته است.

استاندار گیلان با بیان اینکه جمعیت جوان امروز آینده توسعه استان و کشور را تضمین می کند، گفت: وظیفه ماست که زیرساخت های اقتصاد و اشتغال و معیشت و مسکن را فراهم کنیم و در این راستا شاهد کاهش نرخ بیکاری و ارائه تسهیلات ازدواج و کار و جهیزیه و… به زوج های جوان هستیم.

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads