کد خبر: 230425 - تاریخ: دوشنبه، 5 ژوئن 2023 - 18:49

هوای گیلان‌ خنک می‌شود

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: بررسی نقشه های هواشناسی حاکی از ورود تدریجی هوای خنک و فعالیت سامانه بارشی توام با وزش باد و رعد و برق در این استان از عصر امروز “دوشنبه” است.

به گزارش خوبان، سمانه نگاه روز دوشنبه با اشاره به صدور هشدار سطح زرد از سوی‌هواشناسی گیلان‌ برای امروز تا پنجشنبه اظهار کرد: آسمان گیلان امروز دوشنبه صاف و آفتابی است اما از عصر به تدریج شاهد ورود سامانه خنک به استان خواهیم بود.

وی افزود: پیامد این سامانه بارشی و خنک برای استان گیلان از سه شنبه تا پنجشنبه افزایش ابر، بارندگی های رگباری و در برخی ساعات شدید و گاهی خیلی شدید، رعد و برق و وزش باد خواهد بود.

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به کاهش دمای هوا طی فعالیت این سامانه بارشی و وزش باد بیان کرد: این سامانه موجب کاهش ۶ تا ۱۰ درجه ای دما برای روزهای سه شنبه تا پنجشنبه می شود.

وی با بیان اینکه وزش باد و رعد و برق از عصر پنجشنبه به تدریح از استان گیلان خارج و هوای روز جمعه صاف و آفتابی می شود، اضافه کرد: دریا امروز برای فعالیت های دریانوردی مناسب اما از سه شنبه تا پنجشنبه برای فعالیت های دریانوردی و گردشکری نامناسب است.

وی با اشاره به وقوع رعد و برق طی این مدت در برخی از ساعات روز خاطر نشان کرد: پناه گرفتن در مکان های ایمن و عدم استقرار در فضای باز هنگام رعد و برق و رعایت حریم رودخانه ها و مسیل ها در زمان وقوع رگبارها با شدت بالا
و بازکردن مسیر حرکت آب در رودخانه ها از نکات قابل توجه است.

کارشناس هواشناسی گیلان اظهار کرد: احتیاط در ترددهای جاده ای و عدم توقف، استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها از نکات قابل توجه جدی در پی فعالیت سامانه بارشی، وزش باد و رعد و برق طی این مدت است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads