کد خبر: 230326 - تاریخ: چهارشنبه، 31 می 2023 - 14:45

گیلان حدود ۲۴۵ هزار هکتار مرتع دارد

رئیس اداره امور مراتع گیلان، وسعت مراتع گیلان را ۲۴۴ هزار و ۹۸۶ هکتار اعلام کرد و گفت: یکی از بهترین اقدامات در مراتع رعایت فصل و ظرفیت چرا است.

به گزارش خوبان ،شاهین علیجانپور حفظ و احیای مراتع را یکی از وظایف ذاتی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری دانست و اظهار کرد: کنترل و مدیریت چرا در مراتع در دستور کار اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان قرار دارد.

وی افزود: مراتع بخش اعظمی از منابع طبیعی استان را به خود اختصاص می دهند و خوشبختانه مرتعداران همکاری لازم را با اداره امور مراتع استان گیلان دارند.

رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به آغاز فصل مجاز بهره برداری از مراتع از ۱۵ خردادماه هر سال لغایت ۱۵ مهرماه، عنوان کرد: یکی از بهترین اقدامات در مراتع رعایت فصل و ظرفیت چرا است.

علیجانپور بهترین شیوه و کم هزینه ترین روش برای احیا و اصلاح مراتع استان را رعایت فصل چرا دانست و متذکر شد: با توجه به شرایط اقلیمی و اکولوژیکی، گیلان جلوگیری از ورود دام به مراتع قبل از فصل چرا، موجب می شود که پوشش گیاهی مراتع در اوج باشد که نقش مهمی در حفاظت خاک دارد.

وی با بیان اینکه پوشش گیاهی مرتع به تقویت سفره های آب زیرزمینی کمک می کند، گفت: با رعایت فصل چرا علاوه بر رونق کشاورزی و غنی شدن جنگل ها، از سیل و فرسایش و رسوب جلوگیری می شود که در نهایت به حفاظت از منابع طبیعی می انجامد.

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads