کد خبر: 230111 - تاریخ: چهارشنبه، 24 می 2023 - 10:04

لزوم هوشمندسازی و پایش تصویری سواحل گیلان

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم هوشمندسازی و پایش تصویری سواحل استان گفت: نصب تابلو و علائم هشدار دهنده در اماکن خطرآفرین سواحل گیلان ضرورت دارد.

به گزارش خوبان، اسدالله عباسی روز گذشته در جلسه ستاد ساماندهی سواحل گیلان، اظهار کرد: بهره گیری از ناجیان غریق دارای مهارت در طرح‌های سالم سازی دریا در گیلان ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه ناجی غریقی که در استخر آموزش دیده نمی‌تواند نجاتگر افراد در دریا باشد، افزود: دقت در بکارگیری ناجیان غریق بسیار اهمیت دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه ناجیان غریق دارای مهارت و آماده برای استفاده در طرح‌های سالم سازی دریا در گیلان مشخص شود، گفت: سال گذشته ضعف‌هایی در بخش‌های مختلف طرح‌های سالم سازی دریا در استان بوده که امسال نباید مشاهده شود از این رو همه فرمانداران و دستگاه‌ها در گیلان باید بیش از گذشته پای کار باشند.

عباسی با بیان اینکه رشت و انزلی جزو سواحل قابل دسترس گیلان است، اضافه کرد: طرح سالم سازی سواحل در گیلان با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به عدم آشنایی گردشگران با وضعیت دریا در گیلان، افزود: برای جلوگیری از اتفاقات تلخ و ناگوار، اجازه شنا به افراد در دریای مواج داده نشود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه شنا در دریای مواج بسیار خطرناک و مرگ آفرین است، گفت: نصب تابلو و علائم هشدار دهنده در اماکن خطرآفرین سواحل گیلان ضرورت دارد.

عباسی با بیان اینکه در سواحل دریا باید چهار موضوع فرهنگی، اجتماعی، عمرانی (زیرساخت‌های عمرانی) و امنیتی مد نظر باشد، اضافه کرد: قرار بر این شد که سپاه پاسداران دبیری مسائل فرهنگی را داشته باشد ضمن اینکه استانداری پشتیبانی و نظارت را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه هوشمندسازی و پایش تصویری در سواحل گیلان باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: فرمانداران در شهرستان‌های مختلف استان تا ۲ هفته فرصت دارند تا با بهره گیری از همه ظرفیت‌ها، گزارش عملیاتی در حوزه سواحل دریا مربوط به شهرستان محل خدمات خود ارائه دهند.

 
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads