کد خبر: 229840 - تاریخ: پنج‌شنبه، 11 می 2023 - 19:22

فرماندار خمام ؛

بیش از ۹۵ درصد شخم اولیه انجام شد|استقبال کشاورزان از بیمه پایین است|لایروبی بیش از ۷۵ کیلومتر انهار کشاورزی در خمام

فرماندار خمام از شخم بیش از ۹۵ درصد از شالیزارهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش خوبان خبر؛فرماندار خمام از شخم بیش از ۹۵ درصد از شالیزارهای این شهرستان خبر داد.

اسفندیار جوشن عصر امروز در گفتگو با خبرنگارخوبان خــبر با اشاره به بارش نزولات جوی طی هفته های گذشته،اظــهاردارد:وضعیت شهرستان از لحاظ آب کشاورزی نسبتا به سال گذشته خوب است.

نــــماینده عالی دولت در شهرستان با بیان اینکه تاکنون عملیات خزانه گیری ۹۸ درصد انجام شده است،افزود: برنج در ۲۰ درصد اراضی کشاورزی کشت شد.

فرماندار خمام با اشاره به اینکه براساس آخرین آمارها تاکنون ۹۵ درصد شخم نخست در اراضی کشاورزی شهرستان زده شده است،اظهار داشت:حدود دو هزار و پانصد هزار هکتار از اراضی شخم نخست انجام شد.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصدکـــــشاورزان کودشیمایی از شامل ازته،فسفاته، پتاس دریافت کردند،افـــزود:کشاورزان ۲ کارگزاری بخش تعاون روستایی و ۳ خصوصی دریافت کرده‌اند.

جوشن با بیان اینکه آب کانال چپ سد سنگر سد سفیدرود (برای مناطق مرکزی گیلان شامل شهرستانهای رشت و خمام) فردا انجام می شود. تصریح کرد: ۲۵ اردیبهشت وارد کانال های آبرسانی خمام خواهد شد.

فرماندار خمام با اشاره به اینکه بارش باران اخیر ۶۰ درصد افزایش نشاء برنج خواهیم داشت، افزود: کشاورزان شهرستان از تقویم زراعی جلوتر هستند.

نماینده عالی دولت در شهرستان به استقبال کم کشاورزان شهرستان از بیمه محصولات مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: ۸۳۵ نفر از کشاورزان که شامل ۸۶۲ هکتار مزارع خود را بیمه کردند.

اسفندیار جوشن با بیان اینکه با ۳ میلیارد تومان اعتبار از طریق اداره بحران به خمام تزریق شده است افزود: با اعتباری که به این شهرستان اختصاص داده مشکلات برخی از پمپاژ سطح روستاها برطرف می شود.

نــــماینده عالی دولت در شهرستان از لایروبی حدود ۷۵ کیلومتر انهار کشاورزی در خمام خبر داد و اضافه کرد: اقدامات خوبی در بحث لایروبی صورت گرفته است.

اسفندیار جوشن با بیان اینکه اقدامات اولیه جهت استقرار پمپاز دیزلی در روستای جفرود بالا انجام گرفت است ، افزود: با راه اندازی این پمپاز مشکلات تنها روستا ساحلی شهرتسان بر طرف و در فصل جدید قابل بهره برداری است.

وی در پایان از کشاورزان خمامی خواست با استفاده از آب موجود در مزارع علاوه بر بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها نسبت به رعایت تقویم زراعی اقدام کنند.

 

 

انتهای پیام/۹۹۹۹


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads