کد خبر: 229700 - تاریخ: شنبه، 6 می 2023 - 09:55

نیروی دریایی در حوزه‌ آموزش و تجهیزات خودکفاست

فرمانده‌ مرکز تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت در دیدار با جمعی از مستشاران نظامی کشور‌های عضو اتحادیه‌ی اروپا، اوراسیا و آمریکای لاتین گفت: نیروی دریایی ایران در حوزه‌ آموزش و تجهیزات خودکفاست.

به گزارش خوبان، امیر دریادار دوم منصور لَشَنی در دیدار با جمعی از مستشاران نظامی کشور‌های عضو اتحادیه‌ی اروپا، اوراسیا و آمریکای لاتین گفت: نیروی دریایی ایران امروز در حوزه‌ آموزش و تجهیزات خودکفاست و همین امر موجب موفقیت این نیرو در آب‌های آزاد شده است.

وی در این دیدار گزارشی از روند بومی سازی علوم دریایی و تامین تجهیزات و تربیت نیروی انسانی کارآمد در نیروی دریایی پرداخت و افزود: در ۴۴ سال گذشته جوانان مستعد و متعهد این سرزمین با تاسی از منویات فرمانده‌ی کل قوا و اتکاء به قدرت ایمان و روحیه‌ی خودباوری موفق شدند نیاز‌های خود را در ۲ حوزه‌ی نرم افزاری و سخت افزاری تامین و کشور را از وابستگی به خارج آزاد کنند.

فرمانده‌ مرکز تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت با اشاره به سیاست‌های صلح طلبانه و اعتمادساز جمهوری اسلامی در روند تعامل با کشور‌های دوست در اقصی نقاط عالم، افزود: امروز راهبرد تحقق امنیت پایدار در ایران اسلامی بر پایه‌ی یک دیپلماسی دفاعی برگرفته از منویات فرمانده‌ی کل قوا شکل گرفته و در بستر این دیپلماسی، اعتمادسازی با دولت‌های دوست و ملت‌های آزاده و همچنین لحاظ اصل احترام متقابل بین کشور‌ها تحقق یافته است.

لَشَنی در پایان سخنان خویش به تبیین نقش قدرت دفاعی کشور در افزایش اقتدار ملی و بین المللی و مبارزه با تروریسم پرداخت و گفت: این مهم با بهبود محیط بین المللی و گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی با دیگر کشور‌ها به حصول نتایج مطلوب منتهی می‌شود.

 گفتنی است  ، روز گذشته  ۱۵ نفر از مستشاران نظامی کشور‌های اروپایی، آسیایی، آمریکای لاتین و حوزه‌ی اوراسیا با حضور در مرکز تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت، از کارگاه‌ها و واحد‌های مختلف آموزشی این مرکز بازدید و درخصوص راه‌های توسعه‌ی تعاملات و همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه بحث و تبادل نظر کردند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads