کد خبر: 229694 - تاریخ: جمعه، 5 می 2023 - 13:09

پیشتازی گردشگری گیلان در ثبت آثار در سطح کشور

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: استان گیلان در زمینه ثبت آثار نسبت به سایر استان های کشور پیشتاز است.

به گزارش خوبان، جواد واحدی در حاشیه سفر به شهرستان رودسر ر با بیان اینکه مرمت، حفظ حریم آثار تاریخی و رعایت قوانین مربوط به حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید با جدیت پیگیری شود، اظهار کرد: اهمیت اداره کل میراث‌فرهنگی بر هیچکس پوشیده نیست.

وی به ثبت جهانی آثار در گیلان اشاره کرد و افزود: اداره کل میراث فرهنگی در گیلان اهتمام ویژه ای برای ثبت آثار دارد.

واحدی بیان کرد: گردشگری گیلان در ثبت جهانی آثار گوی سبقت را از استان‌های دیگر ربوده و خوشبختانه آثار خوبی در گیلان به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: این آثار در شناساندن جاذبه‌های میراثی و گردشگری می‌تواند نقش اساسی داشته باشد.

معاون حقوقی وزارت میراث فرهنگی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان گیلان پایلوت گردشگری کشور است باید در خصوص جذب سرمایه گذار و ایجاد زیر ساخت گردشگری اهتمام ویژه ای داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اجماع کشوری و ملی برای ایجاد زیرساخت گردشگری در کشور وجود دارد، گفت: اخیراً مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای در قانون بودجه گذرانده که ۵ درصد از محل تملک دارایی‌ها به استان‌ها اختصاص یابد که با هماهنگی دستگاه‌ها دیگر، زیر ساخت‌های گردشگری گیلان از این قاعده مستثنی نیست.

واحدی با تاکید بر اینکه به اداره کل دستور داده شده که زیر ساخت‌های هر شهرستان را مشخص کند، ادامه داد: هر شهرستانی باید به میزان ۵ درصد از این میزان اعتبار خود را به زیر ساخت گردشگری بدهد تا این نهضت بزرگ در کشور اجرا شود.

وی تصریح کرد: استان گیلان با توجه به زیر ساخت‌ها و جذب مسافر و ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند این مصوبه را اجرایی و زیر ساخت‌های گردشگری را در گیلان فعال کند.

 
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads