کد خبر: 229405 - تاریخ: دوشنبه، 24 آوریل 2023 - 11:16

آگاهی از این آمارها هوش از سرتان می‌پراند

در این مقاله قرار است همراه هم سر از اطلاعاتی در بیاوریم که باور کردنش برای هر کسی کار سختی است.

به گزارش خوبان،  نمی‌دانم از آن دست آدم‌هایی هستید که حسابی عاشق آمار و اطلاعات هستند یا نه اما به هر حال حتی اگر از آن دست آدم‌ها نباشید هم مطمئنا بعضی آمار و اطلاعات می‌تواند حسابی نظرتان را جلب کند. داستان این مقاله از یک درخواست در ردیت آغاز شد و به سرعت نظر کاربران فراوانی را در سراسر دنیا به خود جلب کرد. کاربری در ردیت از دیگر کاربران خواست تا اگر از اطلاعات یا آماری آگاه هستند که عجیب، غیرقابل باور یا بسیار جالب محسوب می‌شود، آن را در اختیار بقیه قرار دهند. خیلی زود مشخص شد در این سیاره پر از عجایب، تعداد چنین فکت‌هایی به هیچ‌وجه کم نیست. در این مقاله قرار است برخی از جالب‌ترین این اطلاعات را با هم مرور کنیم.

عقد پسرعمو و دختر عمو در آسمان نوشته شده است؟

 

کاربری با نام کاربری Pleasant_moose_۵۴۱۷ می‌نویسد:“۴۹٫۶ درصد از مردم پاکستان با فرزندان خاله، دایی، عمه یا عموی خود ازدواج می‌کنند و این آمار در روستاهای پاکستان به ۸۰ درصد می‌رسد.” ViolettaNoRegard در واکنش به این آمار می‌گوید:”جالب است بدانید دقیقا به همین دلیل است که با وجود اینکه پاکستانی‌ها تنها ۲ درصد از جمعیت بریتانیا را تشکیل می‌دهند اما ۳۰ درصد کلِ کودکان متولد شده با مشکلات ژنتیکی در بریتانیا مربوط به خانواده‌های پاکستانی است.”

 

سریع‌ترین مرد تاریخ 

کاربری با نام کاربری Davecasa می‌گوید:“جالب است بدانید از ۳۰ رکوردِ برترِ ثبت شده در دو ۱۰۰ متر، ۲۱ رکورد توسط دونده‌هایی ثبت شده که بعدها معلوم شد از مواد غیرقانونی و نیروزا استفاده کرده‌اند. تمامِ ۹ رکوردِ باقی‌مانده توسط یوسین بولت ثبت شده است.”

آدم‌های احساساتی

آگاهی از این آمارها هوش از سرتان می‌پراند

SuvenPan:“بر اساس مطالعات و بررسی‌ها، ۳۴ درصدِ افراد بالغ (از هر سه نفر یک نفر) و ۷۵ درصد کودکان (از هر ۴ نفر سه نفر) هر شب به همراه یک شئِ از نظر احساسی خاص برای خودشان مانند عروسک به خواب می‌روند.”

مورد خیلی خیلی عجیب ناف

“به تازگی تحقیقاتی با هدف بررسی محتویات سوراخ نافِ انسان‌ها انجام شده و نتایج آن به معنی واقعی کلمه عجیب است. در ۶۰ سوراخ نافِ بررسی شده ۲۳۶۸ گونه متفاوت باکتری کشف شده است که جالب است بدانید ۱۴۵۸ عدد از این باکتری‌ها، گونه‌هایی کاملا جدید هستند و بشر تابحال از وجود آن‌ها خبر نداشته است.” “درون ناف یکی از انسان‌های داوطلب شده در این آزمایش، باکتری پیدا شد که در خاکِ نقاط خاصی از کشور ژاپن یافت می‌شود و این فرد نه تنها هیچ‌وقت به ژاپن نرفته بود بلکه هیچ ارتباطی هم با ژاپن نداشت. نکته شگفت انگیز دیگر این بود که تمام گونه‌های زنده یافت شده در این ناف‌ها با هم متفاوت بودند و هیچ باکتری یکسانی در ناف دو فرد مختلف پیدا نشد.”

به نظر شما کوسه‌ها نباید از انسان‌ها بترسند؟

آگاهی از این آمارها هوش از سرتان می‌پراند

Loopywolf:“اجازه دهید این اطلاعات در مغزتان تهنشین شود. هر سال تنها ۳ انسان توسط کوسه‌ها کشته می‌شوند و در عوض هر سال چندین میلیون کوسه توسط انسان‌ها کشته می‌شوند.” کاربری با نام کاربری SeaWaveGreg در واکنش به این آمار باورنکردنی نوشته است:”راستش وقتی این آمار را دیدم با خودم گفتم حتما دروغ است چرا که چندین میلیون عدد بسیار بزرگی است. به همین خاطر تعداد کل کوسه‌هایی که هر سال توسط انسان‌ها کشته شده‌اند را گوگل کردم و نتیجه را باور نخواهید کرد. هر سال ۱۰۰ میلیون کوسه توسط انسان‌ها کشته می‌شود.”

نمی‌توانید بهترین شکارچی کره زمین را حدس بزنید

JESquirrel:” سنجاقک‌ها با برخورداری از آمار ۹۵ درصد موفقیت در هر شکار، در حقیقت بهترین شکارچی کره زمین هستند. دانشمندان دلیل این موضوع را اتصال مستقیم عصب‌های بینایی با بال‌ها و سرعت بالای عکس‌العملِ این موجود می‌دانند.”

خواهش می‌کنم قدرت سیل را دست‌کم نگیرید

Cbandy می‌نویسد:“من در یک شرکت هواشناسی کار می‌کنم. بد نیست بدانید تعداد افرادی که هر سال بر اثر سیل جان خود را از دست می‌دهند از مجموع کشته‌های تمام حوادث طبیعی دیگر(زلزله، آتش‌فشان، طوفان و …) بیشتر است. درصد قابل توجهی از این کشته‌ها به خاطر آموزش ندیدن و دست‌کم گرفتن قدرتِ جریان آب، جان خود را از دست می‌دهند.”

طرفدار محیط زیستی به نام چنگیزخان

 

“چنگیزخان در زمان حیاتش باعث مرگ درصد قابل توجهی از انسان‌های ساکن کره زمین شد و دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که تعداد کشته‌ها آن‌قدر زیاد بود که درحقیقت چنگیزخان باعث شده دمای کره زمین اندکی خنک‌تر شود.”

خورشید را دست‌کم نگیرید

Monsem۱۲ می‌نویسد:“جالب که نه ترسناک است بدانید دو نفر از هر سه استرالیایی در مقطعی از عمرش به سرطان پوست مبتلا می‌شود.”

اگر موهایتان بلوند و چشم‌هایتان سبز است، بسیار نادر هستید

 

Vaspion۶۶ می‌نویسد:“تنها ۲ درصد انسان‌های کره زمین به صورت مادرزادی صاحب موهای بلوند هستند.” Nba123490 در واکنش می‌گوید:”درواقع به صورت کلی موهای روشن برای انسان‌ها نادر است. ۱ درصد انسان‌ها صاحب موهای قرمز، ۲ درصد بلوند، ۲۰ درصد صاحب موهای قهوه‌ای هستند و باقیِ مردم و اکثریت صاحب موهای مشکی هستند.” “این قانون حتی برای رنگ چشم هم صدق می‌کند. تنها ۲ درصد انسان‌ها دارای چشم‌های سبز، ۸ درصد چشم‌های آبی و ۵۵ تا ۷۹ درصد انسان‌ها دارای چشم‌های قهوه‌ای رنگ هستند که حتی در آن‌ها هم اکثریت قابل توجه با قهوه‌ایِ تیره است.”

اگر موتورسوار هستید این آمار را بخوانید، اگر عزیزتان موتورسوار است این آمار را نخوانید

Kawcreek به نکته ترسناکی اشاره می‌کند:“در کشور آمریکا تنها ۲ درصد وسایل نقلیه را موتورها تشکیل می‌دهند و با این وجود ۲۰ درصد سوانحِ رانندگیِ منجر به فوت از آن موتورسوارهاست و این آمار در تمام دنیا تقریبا به همین صورت و یا بدتر است.”

 اگر می‌خواهید مادر یا پدر شوید زودتر دست به کار شوید

 

Uncleleo می‌نویسد:” بر اساس اطلاعات سیستم درمان در دنیا، تعداد سقط جنین‌های ناخواسته هر سال ۱ درصد افزایش پیدا می‌کند و شمارش تعداد اسپرم‌ها در مردان نشان می‌دهد این عدد در آمریکا نسبت به سال ۱۹۷۰، ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.”

آمریکایی‌های عزیز خواهشا دست‌هایتان را بشویید

Galacticality می‌نویسد:“با وجود افزایشی اندک به خاطر شیوع کرونا اما بررسی‌ها نشان می‌دهد از هر ۱۰ آمریکایی تنها ۴ نفر پس از استفاده از سرویس بهداشتی اقدام به شستن دست‌هایشان می‌کنند. این آمار نشان می‌دهد ۶۰ درصد زنان آمریکایی و تنها ۳۵ درصد مردان آمریکایی دست‌هایشان را پیش از خروج از سرویس بهداشتی می‌شویند.”

انسان‌ها هر روز در حال چاق‌تر شدن هستند

آگاهی از این آمارها هوش از سرتان می‌پراند

“به نظرم این آمار به خوبی روند چاق شدن انسان‌ها در کل زمین را نشان می‌دهد. در سال ۱۹۹۰ ایالت میسیسیپی در آمریکا با داشتن ۱۵ درصد شهروندان چاق، چاق‌ترین ایالت آمریکا شناخته شد. جالب است بدانید در سال ۲۰۲۰ ایالت کلورادو با داشتن ۲۴ درصد شهروندان دارای اضافه وزن، لاغرترین ایالت آمریکا شناخته شد.”

و در نهایت ایلان ماسک دقیقا چقدر پولدارتر از من و شماست؟

“اگر شما از روز آغاز تاریخ میلادی ( ۲۰۲۳ سال قبل) زنده بودید و هر روز ۳۰۰ هزار دلار درآمد داشتید، بازهم امروز به اندازه ایلان ماسک ثروتمند نبودید.” “اجازه دهید این موضوع را به شکل دیگری برایتان توضیح دهم. اگر به صورت فرضی هر دلار را معادل یک ثانیه در نظر بگیریم آن‌وقت هر شهروند معمولی آمریکایی با سرمایه معمول ۱۲۲ هزار دلار، یک روز و ده ساعت پول دارد و ایلان ماسک ۶۹۱۰ سال!”

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads