کد خبر: 229015 - تاریخ: چهارشنبه، 29 مارس 2023 - 09:59

یادگاری‌هایی کثیف با بوی بد؛

بیش از یک میلیون تن زباله سوغات مسافران نوروزی برای گیلان | آسیب به طبیعت با رهاسازی زباله

عشوری با بیان اینکه نوروز هر سال حدود چهار میلیون نفر به این استان شمالی مسافرت می‌کنند، گفت: در گیلان با بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، روزانه بین ۲ هزار و ۳۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تن زباله تولید می‌شود که با ورود گردشگران در ایام نوروز، بیش از یک میلیون تن زباله به مجموع زباله‌های تولیدی افزوده می‌شود.

به گزارش خوبان، حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از افزایش ۴ برابری حجم زباله تولید شده در استان پس از خروج مسافران نوروزی خبر داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه نوروز هر سال حدود چهار میلیون نفر به این استان شمالی مسافرت می‌کنند، گفت: در گیلان با بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، روزانه بین ۲ هزار و ۳۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تن زباله تولید می‌شود که با ورود گردشگران در ایام نوروز، بیش از یک میلیون تن زباله به مجموع زباله‌های تولیدی افزوده می‌شود که ۷۰ درصد آن، زباله‌تر و ۳۰ درصد هم زباله خشک است.

 
مزه عشوری افزود: حدود ۱۰ درصد زباله‌های گیلان در ۲ کارخانه کمپوست استان در رشت و انزلی بازیافت می‌شود، ۲۰ درصد زباله‌ها مربوط به روستاهاست که در همان روستا مدیریت و به کود آلی تبدیل می‌شود و ۷۰ درصد دیگر هم در مکان‌های تعیین شده دفن می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از این زباله‌ها از سوی گردشگران در دامن طبیعت رها می‌شود گفت: متاسفانه گردشگران و مسافران زباله‌ها را در مناطقی مثل ساحل، جنگل، پارک‌ها و حتی حاشیه جاده‌ها رها می‌کنند که به محیط زیست آسیب وارد می‌شود.

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads