کد خبر: 228992 - تاریخ: دوشنبه، 27 مارس 2023 - 12:00

استاندار گیلان تأکید کرد؛

ضرورت احیای آب بندان های گیلان برای مدیریت مصرف آب در فصل زراعی

استاندار گیلان با اشاره به کاهش ذخیره آب پشت سد سفیدرود گفت: احیای آب بندان ها برای مدیریت مصرف آب در فصل زراعی ضرورت دارد.

به گزارش خوبان، اسدالله عباسی صبح دوشنبه در دیدار با مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به شعار سال «مهار تورم، رشد تولید»، عینیت بخشی به منویات رهبر معظم انقلاب را مستلزم همگرایی و وحدت رویه بین دست اندرکاران قوای سه گانه دانست و اظهار کرد: این امر مهم در سال جدید بیش از گذشته در دستور کار قرار گیرد.

عباسی به تحقق تعهدات سال گذشته دولت در حوزه رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار در بستر حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشاره کرد و افزود: حمایت از بخش کشاورزی در زمینه‌ی بهبود تولیدات کشاورزی به ویژه برنج را در فضای متأثر از تنش آبی مهیا ساخت و از بروز خسارت‌های احتمالی در این بخش جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه دولت برای ساماندهی پسماند در مناطق مختلف گیلان تلاش‌های فراوانی صورت داد، اضافه کرد: این اقداماتی که دولت برای ساماندهی پسماند در سراسر استان در پیش گرفته و در بستر تعامل و همراهی مجموع متولیان و دست اندرکاران در آینده اهداف بیشتری در این بخش محقق می‌شود.

استاندار به ورود بیش از ۵ میلیون گردشگر به گیلان تا ششمین روز از ایام نوروز امسال اشاره کرد و افزود: در حال حاضر اقامت گردشگران نوروزی در استان ۲ برابر جمعیت گیلان است که این مهم افزایش تولید پسماند در استان را موجب می‌شود.

عباسی با اشاره به کاهش ذخیره آب پشت سد سفیدرود تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰۱ میلیون متر مکعب آب پشت این سد ذخیره است در حالی که سال گذشته در همین موقع این رقم بیش از ۵۵۰ میلیون متر مکعب بود.

وی راه‌های پیشگیری از تنش آبی در سال زراعی پیش رو را در دو بخش احیای آب بندان‌ها و مدیریت مصرف در بستر تغییر فصل زراعی تشریح کرد و افزود: برای مقابله با تنش و مهار بحران آب کشاورزی در گیلان ۴۰ میلیارد تومان به شرکت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی گیلان تخصیص یافته تا هم روند لایروبی آب بندان‌ها تسریع شود و هم ایستگاه‌های پمپاژ و چاه‌های آب کشاورزی تجهیز شوند.

استاندار در ادامه به اولویت‌های زیرساختی استان در سال جدید اشاره کرد و افزود: اتمام خط آهن رشت – کاسپین در راستای تکمیل کریدور نوستراک به همراه تکمیل ۸ کیلومتر باقیمانده از آزادراه حد فاصل منجیل به رودبار و آغاز عملیات احداث خط آهن رشت – آستارا از الزاماتی ست که در سال جدید به صورت جدی باید در سال جدید پیگیری و در دستور کار قرار گیرد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads