کد خبر: 228934 - تاریخ: پنج‌شنبه، 23 مارس 2023 - 11:17

رئیس پلیس راه گیلان اعلام کرد:

راه‌اندازی ۶۸ دوربین ثبت تخلف فعال در گیلان

سرهنگ جاور صفاری، رئیس پلیس راه استان گیلان از بکارگیری فن‌آوری و تجهیزات مدرن در رصد ترافیکی جاده‌ها خبر داد و گفت: رفتارهای پرخطر رانندگان توسط دوربین‌های بین راهی ثبت خواهد شد.

به گزارش خوبان، رئیس پلیس راه استان گیلان از بکارگیری فن‌آوری و تجهیزات مدرن در رصد ترافیکی جاده‌ها خبر داد و گفت: رفتارهای پرخطر رانندگان توسط دوربین‌های بین راهی ثبت خواهد شد.

سرهنگ جاور صفاری با اعلام این خبر، اظهار داشت: اهمیت و نقش تجهیزات کنترل سرعت در مدیریت ترددهای برون‌شهری، موجب توسعه فن‌آوری و تجهیزات مدرن در رصد ترافیک بین راهی شده است.

 
وی در ادامه با اشاره به اهمیت و حساسیت ترددهای جاده‌ای در ایام عید، گفت: به منظور جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی، پلیس راه گیلان تمهیدات ترافیکی لازم در این خصوص را اتخاذ و با استفاده از ظرفیت‌ها و تجهیزات ترافیکی که در اختیار دارد، نسبت به کنترل تخلفات حادثه‌ساز و ثبت رفتارهای پرخطر رانندگان توسط دوربین‌های بین راهی اقدام می‌کند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان افزود: عامل اصلی تصادفات در اکثر کشورهای جهان‌ عدم رعایت صحیح قوانین راهنمایی و رانندگی است و امروزه در این کشورها به منظور کاهش تلفات و خسارات جاده‌ای، علاوه بر در نظر گرفتن مبالغ بسیار سنگین برای جریمه رانندگان متخلف از فن آوری‌های پیشرفته نیز استفاده می‌شود.

این مقام انتظامی به آمار دریافتی از سامانه رصد محورهای برون شهری گیلان اشاره کرد و اذعان داشت: در سال ۱۴۰۱ برابر اطلاعات بدست آمده از دوربین‌های نصب شده در استان، حدود ۶۲۹ هزار تخلف ثبت و از طریق پیامک به مالکان خودروها ارسال شده است.

سرهنگ صفاری در ادامه به راه‌اندازی ۶۸ دوربین ثبت تخلف فعال در جاده‌های گیلان نیز اشاره کرد و بیان داشت: رفتارهای پرخطر رانندگان، استفاده از تلفن همراه، مخدوش نمودن پلاک، عدم استفاده از کمربند ایمنی و سایر قوانین و مقررات مربوط به رانندگی به صورت شبانه‌روزی توسط دوربین‌های بین راهی ثبت خواهد شد.

وی در پایان با اخطار به رانندگان متخلف خاطرنشان کرد: رصد میزان سرعت خودرو توسط دوربین‌های ثبت تخلف با کنترل هوشمند میانگین شتاب حرکتی کار می‌کند و کاهش میزان سرعت و شتاب غیرمجاز خودرو به محض رویت دوربین‌های نظارتی، تاثیری درعدم ثبت جریمه ندارد لذا توجه به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی برای تردد در طول سفر یک امر ضروری است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads