کد خبر: 228863 - تاریخ: شنبه، 18 مارس 2023 - 18:12

۴۰ میلیارد تومان برای تسریع بهسازی دفنگاه سراوان رشت اختصاص می‌ یابد

استاندار گیلان با اشاره به اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار با دستور وزیر کشور در فروردین ماه امسال برای رفع مشکل سراوان رشت به حساب شهرداری این شهر گفت: ۴۰ میلیارد تومان برای تسریع در پروژه بهسازی محل دفن زباله در سراوان رشت اختصاص خواهیم داد.

به گزارش خوبان، اسدالله عباسی روز شنبه در جمع مردم سراوان در محل دفن زباله در این منطقه اظهار کرد: از سال ۱۳۶۳ تصمیمات غیرکارشناسی برای دفن زباله در منطقه سراوان رشت انجام گرفت و این مکان تبدیل به محل دفن زباله شد، از ابتدا قرار نبود که زباله‌ای در این مکان دفن شود بلکه مقرر شده بود که زباله در این محل مدیریت شود.

وی با بیان اینکه زباله در این مکان دفن شد اما مدیریت نشد، اضافه کرد: بنا به هر دلیلی این ارث به جا مانده از گذشتگان و شرایط نامناسب سروان به دولت سیزدهم رسید.

عباسی با اشاره به پی‌گیری‌ شخصی خود از محل دفن زباله در سراوان رشت خاطر نشان کرد: روزی که با حضور وزیر کشور به عنوان استاندار گیلان معرفی شدم مساله و مشکلات دفن زباله در سراوان رشت را به وزیر اعلام کردم.

وی خاطر نشان کرد: بعد از آن در اولین دیداری که مجمع نمایندگان استان‌های شمالی با رییس‌جمهور داشتند، به صورت شخصی فیلم صدا و سیما را از وضعیت نامناسب محل دفن زباله و مصاحبه های مردم را به رییس جمهور نشان دادم و در همان هفته های اول برای رفع این مشکل ورود کردم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه رفع ابرچالش سراوان رشت “محل دفن زباله” از سوی رییس جمهور و وزیر کشور بر من تکلیف شده‌است، اضافه کرد: برای رفع مشکل محل دفن زباله در سراوان رشت ابتدا باید طرحی را آماده می‌کردیم تا بر اساس آن کار آغاز شود.

وی با بیان اینکه متولی اصلی رفع مشکل سراوان شهرداری بود و بنده به عنوان استاندار ناظر و پشتیبان بودم، اظهار کرد: شهردار رشت همراه معرفی بنده در استانداری با حضور وزیر کشور به عنوان شهردار این شهر معرفی شد اما در یک سال سه و چهار بار استیضاح و برکنار شد، این عاملی شد تا با مدیریت شهری لزران و مشکل‌دار مواجه شویم.

عباسی در ادامه با تشریح اقدامات مربوط به مناقصه برای بهسازی محل دفن زباله در سراوان رشت اظهار کرد: در نهایت قرارداد پروژه بهسازی در دفنگاه زباله آبان ماه امسال به ۱۰۶ میلیارد تومان منعقد و کار آغاز شد و قرار بر این است که طی یک سال به پایان برسد.

وی با اشاره به پیشرفت ۲۷ درصدی بهسازی محل دفن زباله در سراوان رشت و پنج درصد بیشتر از برنامه زمانبندی اظهار کرد: اقدمات و کار این پروژه بر اساس دانش بنیان بوده و با توجه به علم و دانش روز کار در حال انجام است.

عباسی با بیان اینکه ما باید سراوان را به طبیعت برگردانیم و این کار نیز در حال انجام است، افزود: اکنون در بخش‌هایی بهسازی و برنامه درختکاری آغاز شده ضمن اینکه کاشت نهال باید در این منطقه ادامه یابد، منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در کنار شهرداری در ارتباط با فضای سبز این محل اهتمام داشته باشند و سراوان رشت را باید به عنوان منطقه نمونه گردشگری از نظر جنگل هیرکانی قرار دهیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه شیرابه در محل دفن زباله در سراوان رشت نیز در حال کنترل است، اظهار کرد: حوضچه‌هایی در حال تهویه است و تمام اقدامات در این محل بر اساس دانش روز انجام می گیرد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به تفکیک زباله از مبدا و با بیان اینکه این مهم بین ۱۰ تا ۲۰ درصد در حال انجام است، اظهار کرد: بخشی از زباله‌ها در حال تفکیک است، بخشی مربوط به شهرستان‌های اقماری بوده که باید فکری برای آن شود، ضمن آنکه تا پایان ۱۴۰۲ در هیچ پهنه ای نباید زباله دفن شود، فرمانداران و شهرداران به این مهم توجه کنند.

استاندار گیلان با اشاره به افزایش ۲ خط سه و چهار شرکت کودآلی در منطقه لاکان رشت و با بیان اینکه بهره برداری آزمایشی آن انجام شده است، گفت: اما تاکید شد تا بعد ازتکمیل شروع به کار کند، اظهار کرد: بر اساس اعلام دادستان اگر این ۲ خطر تا چند روز آینده به طور کامل بهره برداری نشود با تشکیل پرونده قضایی مسببان تاخیر در کار معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ زباله به دفنگاه در سراوان رشت منتقل نخواهد شد، اضافه کرد: اجازه دهید پیمانکار پروژه بهسازی محل دفن زباله کار را انجام دهد تا دقت فدای سرعت نشود، کار باید با دقت و اصولی انجام شود تا در آینده مشکل ایجاد نگردد.

نماینده عالی دولت در گیلان خطاب به مردم سروان رشت اظهار کرد: من دغدغه های شما را را شنیدم، دیدم و لمس کردم، اینطور نبوده که پشت میز تصمیم بگیریم، پیشرفت کار را روزانه و هفتگی رصد کردم‌ومی کنیم.

وی با بیان اینکه به موضوع ساماندهی محیط زیست در گیلان اهتمام جدی است، افزود: دفنگاه سراوان رشت به خوبی تحویل شما می‌دهیم، مسئولان مربوطه پای کار هستند، کارها با دقت در حال انجام است، قرارداد زباله سوز هم منعقد شده کار سرعت می‌یابد.

امروز با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان کاشت نهال در سروان رشت انجام شد

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads