کد خبر: 228848 - تاریخ: شنبه، 18 مارس 2023 - 09:41

۵۸۰ فقره پرونده تخلف در طرح نظارتی نوروزی گیلان تشکیل شد

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: در قالب طرح نظارتی نوروز تا کنون ۲ هزار و ۹۴۲ واحد اقتصادی در استان مورد بازرسی قرار گرفت که برای ۵۸۰ فقره پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

به گزارش خوبان خبر ، علیرضا حسینیان  ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده را ۲۰۶ میلیارد و ۶۳۲ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در این حوزه ۸۵۸ بازرسی قاچاق انجام و ۲۱ مورد تخلف ثبت شد، عمده کشفیات این بخش در حوزه تایر خودرو، لوازم آرایشی بهداشتی، کولر و گرانفروشی سیب‌زمینی و پیاز بود.

وی اضافه کرد: طی بازرسی‌های بعمل آمده در این مدت ۲ هزار و ۳۰۴ حلقه تایر خودرو قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد و ۱۳۸ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال، ۲۱ هزار و ۷۶۷ قلم کالای آرایشی بهداشتی به ارزش چهار میلیارد و ۸۳۶ میلیون و ۶۲۰ هزار ریال و ۲ هزار و ۲۶۶ دستگاه کولر قاچاق به ارزش ۱۹۵ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال کشف شد.

وی تصریح کرد: در قالب طرح نظارتی نوروز در حوزه کالا و خدمات ۷۰ تیم بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با کمک اتاق اصناف، بسیج اصناف، تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، پلیس و دستگاه‌های نظارتی گیلان بر نحوه عرضه اقلام پرمصرف و ضرروی نظارت می‌کنند.

حسینیان تاکید کرد: انبارهای فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ، واحدهای تولیدی، سردخانه‌ها، میادین میوه و تره‌بار و نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در اولویت این بازرسی‌ها قرار دارد. پنج تیم رسیدگی به گزارشات و شکایات مردمی نیز در مرکز استان تا پایان طرح گزارشاتی که از سامانه ۱۲۴ دریافت می‌شود را بررسی می‌کنند.

وی اضافه کرد: کالاهای اساسی مانند گوشت و مرغ منجمد و گرم، برنج، شکر، روغن، آجیل، کیف و کفش و سایر ملزومات در این طرح از اهمیت مهمی برخوردار اند. نظارت بر دستگاه‌های خدماتی مانند هتل‌ها و مهمانپذیرها، تعمیرگاه اتومبیل، واحدهایی که خدمات به مشتریان عرضه می‌کنند مثل دفاتر هواپیمایی، حمل و نقل، مکان‌های تهیه بلیط نیز مورد بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار می‌گیرند.

وی یکی از اهداف مهم این سازمان را نظارت بر واحد های نانوایی دانست و افزود: همکاران سازمان صمت بازرسی از این واحدها در زمان‌های صبح و عصر انجام می شود که به دلیل گستردگی کار کلیه روسای ادارات سازمان در ایام تعطیلات نوروز هم در حالت آماده باش قرار دارند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان ماموریت سازمانی این واحد در بخش کالا و خدمات تا پایان طرح ویژه نوروز و پس از آن در ایام ماه مبارک رمضان نظارت بر اقلام زولبیا و بامیه، رشته خوشکار، آش و هلیم اعلام و خاطر نشان کرد: پیش از شروع ماه مبارک رمضان نرخ گذاری بر روی این اقلام توسط کمیته نرخ گذاری اعلام و اطلاع رسانی می‌شود.

حسینیان اضافه کرد: بازرسان در شیفت عصر هم بصورت آماده باش هستند تا در حوزه کالایی و خدماتی در میادین اصلی بازار، محلات و مکان‌هایی که امکان بازرسی وجود ندارد حضور داشته باشند. هم استانی‌ها اگر شکایتی در بحث گرانفروشی، کم فروشی، احتکار یا امتناع از عرضه کالا دارند می‌توانند موارد تخلف را در هر شهرستان به واحدهای بازرسی که برای رصد منطقه‌ای تشکیل شده گزارش دهند.

 

منبع:ایرنا

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads