کد خبر: 228846 - تاریخ: شنبه، 18 مارس 2023 - 09:38

ورود ۵۱۳ هزار خودرو به گیلان / سفر ۲۳ گردشگر خارجی به استان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از حضور و اقامت ۲۳ گردشگر خارجی در گیلان خبر داد و گفت: در هفته اخیر ۵۱۳ هزار خودرو وارد گیلان شدند.

به گزارش خوبان، ولی جهانی  با اشاره به قرارگیری در آستانه نوروز ۱۴۰۲، اظهار کرد: گیلان یکی از مقاصد اصلی گردشگران و مسافران در ایام مختلف سال است.

وی از ورود ۵۱۳ هزار خودرو به گیلان خبر داد و افزود: از این تعداد حدود ۴۸ هزار خودرو از استان خارج شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از ورود ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار مسافر از طریق زمینی و هوایی به این استان خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد مسافرین بیش از ۲ میلیون و ۵۵۲ هزار نفر از گیلان خارج شدند.

جهانی ادامه داد: مسافران اقامت کننده در گیلان به صورت ثابت و موت در مراکز اقامتی این استان، بیش از ۱۵۹ هزار نفر شب اقامت گزارش شده است.

وی از حضور و اقامت ۲۳ مسافر خارجی در گیلان خبر داد و افزود: این مسافران خارجی در هفته اخیر از کشورهای آذربایجان، روسیه، پرتغال، ترکیه و ازبکستان به استان گیلان سفر کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به سهم اشتغال زایی در بخش گردشگری، بیان کرد: حدود ۱۹ درصد اشتغالزایی با حضور مسافرین و گردشگران به گیلان از سوی تخت تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش این اداره کل تحقق یافته است.

جهانی با تاکید بر نظارت از تأسیسات گردشگری و اقامتی گیلان، اضافه کرد: ۳۴ مورد بازدید از مکان‌های گردشگری و اقامتی صورت گرفت از این تعداد ۲۱ مورد شایسته تشویق و ۱۳ مورد، تذکر دریافت کردند.

وی ادامه داد: در هفته اخیر حدود ۳ هزار و ۲۰۰ نفر از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری گیلان بازدید کردند.

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads