کد خبر: 228805 - تاریخ: چهارشنبه، 15 مارس 2023 - 19:10

حوادث چهارشنبه سوری در گیلان ۱۳۰ مصدوم برجا گذاشت

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بر اساس آخرین آمار، چهارشنبه سوری در مجموع در استان ۱۳۰ مصدوم بر جاگذاشت.

به گزارش خوبان، جمشید محمدی  با بیان اینکه از این تعداد ۹۲ مرد و ۳۸ نفر زن هستند، افزود: ۵۸ نفر دچار تروما، ۵۴ نفر سوختگی و ۱۸ نفر دچار بریدگی و پارگی عضو شدند.

وی افزود: از مجموع مصدومان ۶۴ نفر در بیمارستان های رشت و بقیه در سایر بیمارستان‌های استان از جمله پیروز لاهیجان، شهید بهشتی آستارا، بیمارستان بندرانزلی، امام حسن مجتبی (ع) فومن، غدیر سیاهکل و بیمارستان سلامت رستم آباد بستری شدند و ۲ نفر در محل توسط اورژانس درمان شدند.

محمدی خاطر نشان کرد: بیش از ۸۰ پایگاه اورژانس، اورژانس موتوری و اتوبوس‌آمبولانس برای خدمات رسانی در حوادث احتمالی در استان گیلان آماده باش بودند و از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی گیلان بهره‌مند شدند.

آیین چهارشنبه سوری امسال افراد بیشتری را نسبت به سال گذشته راهی بیمارستان کرد، پارسال در این استان ۶۹ مصدوم ۴۷ نفر مرد و ۲۲ نفر زن طی این شب در حوادث دچار آسیب و صدمه شدند.

چهارشنبه سوری یکی از آیین های نوروز باستانی ایرانیان است که هر ساله در روزهای پایانی سال “شب چهارشنبه آخر سال” انجام می‌شود اما این سالها شکل و شمایلی متفاوت از رسم و رسوم معمول به خود گرفته و بویژه جوانان این شب را با وسایل آتش بازی خطرناک به پایان می رسانند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads