کد خبر: 228710 - تاریخ: جمعه، 10 مارس 2023 - 12:46

امام جمعه خمام ؛

شهرستان خمام دارای ریشه های دینی بالا و مستحکمی است

امام جمعه خمام با اشاره به اینکه اگر شخصیت‌های مانند آیت‌الله خمامی را به جامعه معرفی شود، فرصتی برای الگوبرداری در حوزه دیانت و معنویت خواهد شد، افزود: شهرستان خمام دارای ریشه های دینی بالا و مستحکمی است.

 به گزارش خوبان خبر ؛ حجت‌الاسلام «هادی حبیبی» شامگاه پنجشنبه، ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ در آیین پاسداشت مردمی شهید مشروطه آیت‌الله حاج ملا محمد خمامی که در سالن اجتماعات کانون شهید حق‌شناس شهر خمام برگزار شد، اظهار کرد: بزرگداشت و پاسداشت علمای بزرگ در واقع یک نوع معرفی الگو به جامعه به ویژه جوانان است.

امام جمعه خمام با اشاره به اینکه اگر شخصیت‌های مانند آیت‌الله خمامی را به جامعه معرفی شود، فرصتی برای الگوبرداری در حوزه دیانت و معنویت خواهد شد، افزود: شهرستان خمام دارای ریشه های دینی بالا و مستحکمی است.

وی وجود علمای برجسته‌ای مانند آیت‌الله العظمی خمامی، نشان‌دهنده گذشته پرافتخار شهرستان خمام دانست.

حجت‌الاسلام حبیبی به مصوب شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مزار این عالم شهید در وادی‌السلام نجف است، در شورای فرهنگ عمومی پیشنهاد و مصوب شد که مزار نمادین آیت‌الله العظمی خمامی در گلزار شهدای خمام ساخته شود وزندگینامه و شرح حال مختصری از این عالم شهید در آنجا قرار گیرد.

 

 

امام جمعه خمام اضافه کرد: برنامه‌ریزی شده تا شهرداری و شورای شهر خمام نیز یکی از خیابان‌های اصلی شهر را به نام ملا محمد خمامی نام‌گذاری کنند.

وی با بیان اینکه برای افراد بزرگ باید قدم‌های بزرگ برداریم، تاکید کرد: برنامه ریزی شده تا موقوفات مربوط به آیت‌الله العظمی خمامی در شهرستان، در رابطه با مسائل فرهنگی و دینی استفاده شود.

حجت‌الاسلام حبیبی همچنین با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده تا حوزه علمیه برای برگزاری کنگره آیت‌الله خمامی به ما کمک کند، گفت: جلسات اولیه این کنگره گذاشته شده ولی نیاز به همکاری دستگاه‌ها و برنامه‌ریزی بیشتر است.

 * یادواره شهدای شهرستان خمام با محوریت آیت‌الله العظمی خمامی برگزار می‌شود

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام «مهدی صادقی» دبیر ستاد پاسداشت مردمی شهید مشروطه آیت‌الله خمامی، اظهار کرد: شهرستان خمام در تشیع پیشقدم بوده و مردم ولایتمدار این خطه در دفاع مقدس حضور فعال داشتند.

وی به سبقه ولایتمداری و پنج روحانی شهید دفاع مقدس در خمام اشاره و تاکید کرد: در صفحات تاریخ نیز از وجود پنج مجتهد در شهرستان خمام به نام‌های آیت‌الله خمامی (شمس‌الدین محمد خمامی)، آیت‌الله احمد خمامی، آیت‌الله حسین خمامی، آیت‌الله شیخ عیسی خمامی و آیت‌الله حجتی یاد شده است.

حجت‌الاسلام صادقی تصریح کرد: شهرستان خمام همچنین ۱۲۰ طلبه و روحانی و ۴۰ روحانی متوفی دارد.

 

دبیر ستاد پاسداشت مردمی شهید مشروطه آیت‌الله خمامی با بیان اینکه این ستاد علاوه بر پاسداشت این عالم برجسته، با هدف معرفی شخصیت‌های معنوی و سیاسی شهرستان تشکیل شده است. 

وی با بیان اینکه امروز دشمن با هجمه‌های فراوان به دنبال حذف چهره‌های معنوی و نشان دادن چهره‌های ملی است، تاکید کرد: همه باید تلاش کنند تا عالمان دینی به نسل جوان معرفی شود.

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در راستای برگزاری کنگره شهدای استان در سال آینده، یادواره شهدای شهرستان خمام نیز با محوریت آیت الله العظمی ملا محمد خمامی برگزار می‌شود، اذعان کرد: نصب تندیس شهید آیت‌الله خمامی در شهرستان خمام و نام‌گذاری یک خیابان یا مرکز فرهنگی و مذهبی در مرکز استان به نام این عالم برجسته از درخواست‌های مردم این خطه است.

 

 

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads