کد خبر: 228669 - تاریخ: چهارشنبه، 8 مارس 2023 - 22:07

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان:

تلاش برای ثبت جهانی صنایع دستی فشتکه|موزه حصیر قبل از عید احیا می‌شود

جهانی با تأکید بر اینکه موزه حصیر فشتکه تا پیش از آغاز سال جدید احیا می‌شود، بیان کرد: از مردم خمام درخواست می‌کنیم وسایل بلااستفاده را اهدا کرده تا به نام خودشان در موزه ثبت و ضبط شود.

ولی جهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خوبان خبر با بیان اینکه روستای فشتکه خمام به عنوان روستای حصیر ایران ثبت ملی شده است، اظهار کرد: ما حدود یک سال پیش موزه حصیر ایران را در روستای فشتکه افتتاح کردیم.

وی با اشاره به حضور ۷۰۰ هنرمند صنایع دستی در روستای فشتکه خمام گفت: با توجه به پتانسیل‌ها و جاذبه‌های این روستا در حال نگارش پروپوزال برای ثبت دومین روستای میراث جهانی روستای فشتکه هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با بیان اینکه در فروردین ماه این پروزال آماده و به شورای عالی سیاست‌گذاری صنایع دستی جهان ارائه می‌شود، افزود: به دلیل نزدیک بودن این روستا به منطقه آزاد انزلی یک موقعیت خوبی دارد که نیازمند توجه بیشتر است.

جهانی با تأکید بر اینکه موزه حصیر فشتکه تا پیش از آغاز سال جدید احیا می‌شود، بیان کرد: از مردم خمام درخواست می‌کنیم وسایل بلااستفاده را اهدا کرده تا به نام خودشان در موزه ثبت و ضبط شود.

وی با بیان اینکه در هر شهرستان بم برند در نظر گرفتیم، گفت: در شهرستان خمام برنج نیز جزو برندها است و احتمال اینکه موزه برنج را هم در این شهرستان داشته باشیم زیاد است یا اینکه موزه زمین شناسی را در خمام تأسیس خواهیم کرد که نتیجه نهایی تا پیش از آغاز سال جدید اعلام خواهد شد. پایان پیام/

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads