کد خبر: 228578 - تاریخ: پنج‌شنبه، 2 مارس 2023 - 22:14

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

گیلان صاحب تنها موزه روستایی بزرگ و جامع کشور است

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: موزه روستایی گیلان تنها موزه بزرگ و جامع روستایی در کشور است که سالانه علاقه مندان زیادی را به خود جذب می‌کند.

به گزارش خوبان ،  علی دارابی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از خانه صنایع دستی گیلان در رشت، اظهار کرد: توجه به صنایع دستی و گردشگری و برنامه محوری در این بخش جز اولویت‌های اصلی برنامه هفتم و سند سیاست کلی نظام قرار گرفته است.

وی از ثبت ۳۵ هزار اثر در کشور خبر داد و افزود: سابقه، پیشینه و تمدن ایران اسلامی و بویژه گیلان در بخش‌های مختلف وصف ناشدنی است.

گیلان تفرجگاهی برای مردم تبدیل شده است

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اراده قوی گیلان و رشت برای ثبت شهر جهانی صنایع دستی، اضافه کرد: گیلان به جهت ظرفیت‌های گردشگری، تفرجگاهی برای مردم تبدیل شده است.

دارابی با تاکید بر معرفی توانمندی‌های ارزشمند گردشگری و تاریخی گیلان، بیان کرد: تبلیغات گسترده و تبیین توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گردشگری و سیاحتی گیلان یک مطالبه جدی از رسانه‌ها و خبرنگاران است.

وی با بیان اینکه گردشگری امروز یک صنعت اقتصاد زا است، افزود: برقراری زیرساخت‌های گردشگری در راستای تحقق اقتصاد پایدار گردشگری بسیار اهمیت دارد.

گیلان صاحب تنها موزه روستایی بزرگ و جامع کشور است

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه آثار متنوعی در خانه صنایع دستی گیلان به نمایش گذاشته شده، گفت: مقدمات کار برای ثبت رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی در یونسکو فراهم شود.

دارابی با بیان اینکه گیلان صاحب تنها موزه روستایی بزرگ و جامع کشور است، اضافه کرد: موزه روستایی گیلان تنها موزه بزرگ و جامع روستایی در کشور است که سالانه علاقه مندان زیادی را به خود جذب می‌کند.

ماسوله در یک قدمی ثبت جهانی یونسکو قرار دارد

وی با اشاره به روند انجام ثبت جهانی ماسوله، افزود: ماسوله در یک قدمی ثبت جهانی یونسکو قرار دارد و مقدمات این کار فراهم شده است.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه گیلان یکی از مقاصد اصلی گردشگری در کشور است، گفت: توجه به ارتقای زیرساخت‌های گردشگری گیلان مورد تاکید و توجه است.

دارابی با اشاره به در هم تنیدگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و آثار طبیعی گیلان، بیان کرد: تدوین بسته‌ای جامع برای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گیلان باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم تقویت زیرساخت‌های گردشگری در گیلان، افزود: شب خوابی و اقامت گردشگران در گیلان با تقویت زیرساخت‌ها امکان پذیر است.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از پرداخت ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات گردشگری در گیلان خبر داد و اضافه کرد: این رقم تسهیلات بیشتر در راستای تقویت زیرساخت‌های گردشگری اختصاص پیدا کرده است.

انتهای پیام*۹۶۳۳
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads