کد خبر: 228476 - تاریخ: جمعه، 24 فوریه 2023 - 18:35

مدیرکل شیلات گیلان:

افزایش ۴۶ درصدی صید ماهیان استخوانی در سواحل گیلان / ۳۷۰۰ تن کیلکا صید شد

مدیرکل شیلات گیلان از افزایش ۴۶ درصدی صید ماهیان استخوانی در سواحل این استان خبر داد و گفت: حدود ۱۵۰۰ تن ماهیان استخوانی در سواحل گیلان صید شده است.

به گزارش خوبان خبر، کوروش خلیلی ، با اشاره به افزایش صید ماهیان استخوانی در سواحل گیلان، اظهار کرد: استان گیلان در حوزه پرورش و تولید ماهیان استخوانی حرف برای گفتن دارد.

وی از صید حدود ۱۵۰۰ تن ماهیان استخوانی در گیلان خبر داد و افزود: این مقدار ماهیان استخوانی توسط پره های صیادی در فصل صید در گیلان صید شده است.

مدیرکل شیلات گیلان از افزایش ۴۶ درصدی صید ماهیان استخوانی در سواحل این استان خبر داد و اضافه کرد: صید کفال با ۱۰۸۵ تن نسبت به سایر ماهیان با ۷۴ درصد سهم بیشتری را سبد صیدی صیادان قرار گرفته است.

خلیلی ادامه داد: صید ماهی سفید با ۳۵۰ تن و سهم ۲۴ درصدی و سایر ماهیان استخوانی نیز سهم ۲ درصدی در این بخش داشتند.

وی با اشاره به فعالیت ۴۶ پره صیادی در سواحل گیلان، افزود: در این پره های صیادی برای ۴۲۰۰ نفر در سواحل گیلان اشتغالزایی صورت گرفته است.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به سهم این استان در اقتصاد دریا محور، اضافه کرد: ارزش ریالی صید قریب ۱۵۰۰ تن ماهیان استخوانی بالغ بر ۲۲۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

خلیلی، از صید ۳۷۰۰ تن کیلکا در سواحل گیلان خبر داد و بیان کرد: صید ۳۷۰۰ تن کیلکا در فصل صیادی نسبت به سال گذشته ۳ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: کاهش صید کیلکا متأثر از کاهش ۴۳ درصدی دریاروی و صیادی در سواحل گیلان بوده است.

مدیرکل شیلات گیلان از ارزش ریالی ۴۴۰ میلیارد تومانی فروش کیلکا در استان خبر داد و اضافه کرد: ۳۰ فروند شناور کیلکا گیر در قالب ۳۰ شرکت تعاونی با اشتغال ۲۸۰ نفر استان گیلان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/۱۳۲

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads