کد خبر: 228121 - تاریخ: چهارشنبه، 25 ژانویه 2023 - 17:43

فرماندار شهرستان رشت؛

رفع مشکلات آب شرب و فاضلاب از مطالبات اصلی و بحق مردم خشکبیجار است

فرماندار شهرستان خمام رفع مشکلات مطرح در حوزه آب شرب و فاضلاب را از مطالبات اصلی و بحق مردم خشکبیجار اعلام و اظهار داشت: در طی ۱۰ ماهه سپری شده از سال جاری، ۶ حلقه چاه عمیق موجود، بهسازی و شبکه کلرزنی آنها بروز رسانی گردید.

به گزارش خوبان خبر ، حمیدرضا امام پناهی با حضور در شورای اداری بخش خشکبیجار ضمن تبریک فرا رسیدن ماه پرفیض رجب و دهه فجر انقلاب اسلامی، با ذکر این نکته که یقینا خدمت بی منت مسئولین در این ماه اجر دو چندان خواهد داشت، گفت: گذشت ۴۴ سال از بهار انقلاب با وجود حجم باورنکردنی توطئه و مشکل آفرینی دشمنان، گواه روشنی بر امداد الهی و ریشه دار بودن این انقلاب در میان توده مردم می باشد.

وی افزود: با وجود افزایش بیش از ۴۵ میلیونی جمعیت کشور نسبت به سال ۵۷ و مواجهه هر روزه نظام اسلامی با مشکلات دشمن ساز، دستیابی به این سطح از پیشرفت، توسعه، اقتدار، اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی و ارتقاء شاخص‌های رفاهی در خور تحسین و شکرگزاری به درگاه الهی است.

امام پناهی با اشاره به این مطلب که روستا مناسب ترین مکان برای سرمایه گذاری تولیدی و اشتغالزا در حوزه‌های گوناگون و محل تامین امنیت غذایی کشور می باشد، گفت: با حذف کشاورزی، باغداری، صیفی کاری، دامپروری و فعالیت‌هایی از این دست؛ دیگر هویتی به نام روستا وجود خارجی نخواهد داشت.

وی افزود: ضروری است تا در بازنگری طرح هادی و اجرای پروژه‌ها، حفظ هویت روستایی و منفعت روستانشینان در بهره‌برداری اقتصادی از ظرفیت‌های تولیدی و گردشگری، در اولویت کاری متولیان قرار گیرد.

فرماندار رشت با بیان اینکه بخش عمده مشکلات مناطق روستایی شهرستان، عواملی مشترک می‌باشد، خاطرنشان کرد: موضوعات و مشکلات موجود دسته بندی و به تفکیک حوزه کاری به دستگاه‌ها ابلاغ گردد تا با برنامه‌ریزی و اتخاذ تدابیر لازم شاهد تسریع در حل مسائل باشیم.

* با روی کار آمدن دولت سیزدهم، نهضت محرومیت‌زدایی جانی دوباره گرفته است

نماینده عالی دولت در مرکز استان با عنوان این مطلب که ایران اسلامی به لحاظ برخورداری دورترین نقاط جمعیتی کشور از راه مناسب، برق، گاز و آب در دنیا کم نظیر است و دغدغه برخورداری از راه خاکی در پیش از انقلاب امروز دیگر وجود خارجی ندارد و روستا نشینان عزیز تقویت پوشش و افزایش سرعت اینترنت را مطالبه دارند؛ اظهار داشت: در راستای سیاست‌های محرومیت‌زدایی دولت سیزدهم از چهره شهرها و روستاها، کارگزاران و مسئولین شهرستانی نیز خود را موظف به حضور میدانی و جهادی در این عرصه دانسته و نهضت محرومیت‌زدایی در جای جای کشور، جانی تازه گرفته است.

امام پناهی با اشاره به نقش برجسته همدلی کشاورزان و مسئولین در مدیریت بحران آبیاری مزارع در سال گذشته و تاکید بر این نکته که داده‌ها و پیش‌بینی‌ها حاکی از ادامه و حتی بدتر شدن وضعیت ذخیره آب سد سفیدرود و مقدار بارش ها می باشد، خاطرنشان کرد: متولیان امر هر چه سریع‌تر اقدامات لازم در آماده سازی ایستگاه های پمپاژ، احیاء و لایروبی کانال‌های آب بر و بهسازی آب بندان ها را آغاز کنند.

وی با اشاره به اینکه انجام شخم زمستانه با استفاده از فرصت بارش های پیش رو، حدود ۱۰ درصد از راندمان آب در دسترس بخش کشاورزی را بالا خواهد برد؛ از کشاورزان خواست تا عمل به تقویم زراعی که از سوی جهاد کشاورزی و در هماهنگی با استانداری و آب منطقه ای اعلام خواهد شد را جدی بگیرند.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به نرخ بهره و زمان بازپرداخت مناسب تسهیلات مسکن روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن، از روستاییان خواست تا در صورت نیاز هر چه سریعتر نسبت به تقاضا و انجام مراحل بهره مندی از تسهیلات مذکور اقدام نمایند.

وی همچنین خواستار تسریع در صدور اسناد مالکیت اراضی روستایی با کاربری‌های مختلف و ارتباط نزدیک‌تر بنیاد مسکن، دهیاران و شوراهای اسلامی با هدف لحاظ نیازهای روستا در بازنگری طرح های هادی شد.

* اجازه تبدیل اراضی کشاورزی به خانه دوم ویلا نشینان را نخواهیم داد

فرماندار رشت با یادآوری حجم واردات برنج و ذکر این مطلب که در صورت پرهیز از سختگیری در برخورد با تغییر غیرقانونی کاربری اراضی کشاورزی محتاج واردات بیشتر این محصول استراتژیک خواهیم بود، گفت: با توجه به محدودیت زمین‌های کشاورزی در مناطق شمالی، امکان تبدیل این اراضی به خانه دوم و محل تعطیلات گذرانی و تولید زباله ویلا نشینان وجود نداشته و با هرگونه اقدام خودسرانه در تغییر کاربری اراضی برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت.

وی تبدیل سیم‌های مسی خطوط انتقال برق به کابل خودنگهدار را از جمله تغییرات ضروری در شبکه توزیع برق خشکبیجار دانسته و افزود: با راه اندازی پست ۶۳/۲۰، تا حدود زیادی مشکل ضعف برق منطقه مرتفع خواهد شد.

امام پناهی رفع مشکلات مطرح در حوزه آب شرب و فاضلاب را از مطالبات اصلی و بحق مردم خشکبیجار اعلام و اظهار داشت: در طی ۱۰ ماهه سپری شده از سال جاری، ۶ حلقه چاه عمیق موجود، بهسازی و شبکه کلرزنی آنها بروز رسانی گردیده و همچنین با انجام طرح مطالعاتی فاضلاب شهر خشکبیجار و همت قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی (ع)، شاهد تحولات خوبی در زمینه آب شرب و فاضلاب منطقه خواهیم بود.

در این جلسه که با حضور امام جمعه بخش خشکبیجار، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، بخشدار، روسای دستگاه‌های شهرستانی، مدیران ادارات بخش، شهردار، اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران برگزار شد؛ حاضرین به بیان مطالبات، گزارش اقدامات انجام گرفته، تشریح برنامه‌های در دست اقدام و تحلیل راهکارهای پیشنهادی پرداختند.

 

انتهای پیام/۸۵۳۲


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads