کد خبر: 228115 - تاریخ: چهارشنبه، 25 ژانویه 2023 - 13:35

گیلان چاق‌ترین استان کشور

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، چاقی در گیلان در تمامی گروه‌های سنی از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش خوبان ، محمود رضوانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع «بسیج ملی تغذیه سالم»، در دفتر معاونت بهداشتی، اظهار کرد: متأسفانه میزان چاقی در گیلان در تمامی گروه‌های سنی از میانگین کشوری بالاتر است.

وی با بیان اینکه شعار حال خوب با وزن مناسب به معنای این است که داشتن حال خوب، باید وزنی مناسب داشت، افزود: چاقی تنها مشکل کشور ما نیست، امروزه ۸۰۰ میلیون نفر در جهان چاق هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: به‌زودی شمار چاق‌های جهان به یک میلیارد نفر خواهد رسید به این معنا که از هر هشت نفر یک نفر چاق است.

رضوانی با اشاره به اصلی‌ترین عوامل مرگ براثر بیماری‌های غیر واگیر بیان کرد: یکی از عوامل بروز این دست بیماری‌های اصلی کشنده، چاقی است.

وی با بیان اینکه در بهترین شرایط نظام بهداشتی در دنیا، سهم وزارت بهداشت نهایتاً ۲۵ درصد است، گفت: مابقی مسؤولیت بر عهده سایر ادارات و بخشی نیز در بخش فرهنگ‌سازی تقسیم‌بندی می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در تمامی میانگین‌های سنی، استان گیلان متأسفانه از میانگین کشوری درزمینهٔ چاقی بالاتر قرار دارد، افزود: سکته‌های قلبی و مغزی، فشارخون و سایر بیماری‌ها نیز به‌تبع آن از میانگین کشوری بالاتر است.

پایان پیام/۸۴۰۰۷


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads