کد خبر: 228086 - تاریخ: دوشنبه، 23 ژانویه 2023 - 15:26

رسوبات سد سفیدرود منبعی برای تامین مصالح طرح‌های عمرانی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از وجود ۷۰۰ میلیون مترمکعب رسوبات سد سفیدرود برای تامین مصالح طرح‌های استان خبر داد.

به گزارش خوبان، وحید خرمی گفت : حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعب رسوبات به میزان ۱۰۰ میلیون کامیون در مخزن سد سفیدرود ذخیره شده که این میزان رسوبات می‌تواند به عنوان منبعی قابل توجه برای تامین مصالح طرح‌های عمرانی استان استفاده شود.

وی با بیان اینکه به طور معمول ۵۰۰ هزار تا یک میلیون متر مکعب در هر سال از رسوبات سد سفیدرود برداشت می‌شود ، افزود: با توجه به مشکل گیلان در تامین مصالح طرح های عمرانی ، رسوبات سد مخزنی سفیدرود به تامین نیاز استان کمک فراوانی خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از آمادگی این شرکت برای توزیع این مصالح برای ساخت طرح‌های عمرانی استان خبر داد و گفت: برداشت از رسوبات سد سفیدرود برای تامین مصالح باعث برداشت کمتر از رودخانه‌ها و کاهش آسیب به محیط زیست می‌شود.

سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است که در زمان حاضر آب کشاورزی مورد نیاز ۱۷۲ هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار‌های استان را تامین می‌کند.

این سد بر روی رودخانه سفیدرود و در محل تلاقی ۲ رودخانه قزل اوزن و شاهرود در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل ساخته شده است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads