کد خبر: 227799 - تاریخ: چهارشنبه، 4 ژانویه 2023 - 20:35

در صحن شورای شهر؛

مشکلات آسفالت شهر خمام مورد بررسی قرار گرفت

هادی واحدی ظهر سه‌شنبه در جلسه عادی شورا واقع‌در ساختمان جدید، تصریح کرد: با وجود آنکه پیمانکار موظف به آسفالت مجدد شده بود و به وضعیت مسیر مذکور مجدداً از سوی وی رسیدگی گردید، اما بار دیگر مشکل به‌صورت جدی‌تری تکرار شده که برای مسوولان شهری قابل قبول نمی‌باشد.

به گزارش خوبان ، رییس شورای اسلامی شهر خمام با اشاره به مشکلات بلوار جدید شهر خمام، عنوان کرد: اگرچه احداث بلوار مذکور مورد رضایت عموم واقع شده، اما پس‌از اولین بارندگی بخشی‌از آسفالت آن‌محدوده و همچنین روکش آسفالت خیابان بهشتی تخریب گردید، که علاوه‌بر تلخ‌کردن کام مردم، مجموعه شهرداری و شورا را زیر سوال برده است.
هادی واحدی ظهر سه‌شنبه در جلسه عادی شورا واقع‌در ساختمان جدید، تصریح کرد: با وجود آنکه پیمانکار موظف به آسفالت مجدد شده بود و به وضعیت مسیر مذکور مجدداً از سوی وی رسیدگی گردید، اما بار دیگر مشکل به‌صورت جدی‌تری تکرار شده که برای مسوولان شهری قابل قبول نمی‌باشد.
وی با اشاره به دعوت از پیمانکار برای حضور در جلسه و پاسخگویی درخصوص علت دقیق بروز مشکل، ادامه داد: آنگونه که مطلع شده‌ایم پیمانکار قرار است پروژه جدیدی را در شهر خمام آغاز نماید، که با توجه به حواشی پیش‌آمده برای پروژه آسفالت و برطرف‌نشدن ایرادات قبلی، ظن‌و‌گمان تضییع بیت‌المال شکل گرفته و مخالف سپردن پروژه جدید به وی هستیم.

در ادامه نایب‌رییس شورا با تاکید بر آنکه برای ایجاد یک پروژه در شهر ابتدا موضوع در صحن این‌شورا مطرح شده و پس‌از تصویب به شهرداری ارجاع می‌گردد، اذعان داشت: پروژه‌های مختلفی در سطح شهر درحال اجرا می‌باشد که تاثیر و رضایتمندی آنها را شاهد هستیم.
ایمان سهیلی با اشاره بر اینکه نگاه ما در مجموعه شهرداری و شورا خدمت به مردم است، یادآور شد: تلاش می‌کنیم تا توسعه شهری در یک نقطه متمرکز نبوده و در نقاط مختلف شکل بگیرد.
وی از پیمانکار آسفالت خواست تا نقایص پیش‌آمده را برای بار سوم در زمان مناسب مرتفع نماید.

همچنین عضو دیگر شورای شهر خمام با بیان اینکه از شهرداری انتظار می‌رود نظارت بیشتری بر روی عملکرد پیمانکاران و پروژه‌های عمرانی داشته باشد، گفت: اینکه وقتی پس‌از بروز مشکل در پروژه‌ای همانند آسفالت پس‌از چندماه هنوز نباید به‌دنبال مقصر بوده و مسائلی همچون آب‌وهوا، کارخانه آسفالت و … مطرح می‌شود، قابل پذیرش نبوده و باید کار به‌صورت کارشناسی‌شده انجام گردد.
مهدی عاشوری، افزود : پیمانکاری‌که آسفالت انجام می‌دهد باید از همه موضوعات مرتبط با حوزه کاری خود آگاه باشد و توان برآمدن ازپس پروژه را داشته باشد.
این‌عضو شورا خواستار شفافیت بیشتر شهرداری شده و خاطرنشان ساخت: متاسفانه در رابطه مناقصات و مزایدات اطلاعی از اتفاقات درحال وقوع نداشته و صرفاً در خیلی‌از مسائل فقط مصوبه می‌دهیم؛ بعضاً اگر سوالی از شهردار پرسیده می‌شود یا تذکر داده می‌شود جهت شفاف‌سازی برای مردم است و انتظار داریم به این‌سوالات پاسخ داده و نسبت به آنها بی‌تفاوت نباشد.

در پایان پیمانکار آسفالت با بیان اینکه بیت‌المال در ارتباط با آسفالت تضییع نگردیده و ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از دریافتی وی کسر شده، تاکید کرد: سود این‌پروژه به این‌میزان نبوده، اما چنین زیانی را متحمل شده‌ام؛ طبیعتاً کم‌کاری از سوی اینجانب صورت‌نگرفته و هیچ‌شخصی نیز مایل به زیان‌دیدن یا لطمه به آبروی خود نیست، اما در رابطه با آسفالت توضیحات لازم را به دادستانی و شهرداری ارائه کرده‌ام.
وی با تاکید بر آنکه تا زمانی‌که قیر به‌صورت حواله‌ای اعطا می‌شود در پروژه آسفالت شرکت نخواهم کرد، ادامه داد: مشکل در بسیاری‌از مواقع از سوی پیمانکار یا حتی کارخانه قیر نبوده و متوجه دولت است. گیلان به پالایشگاه تهران نزدیک‌تر است، اما سهمیه‌ای که به شهرداری‌های این‌استان می‌دهند از تبریز بوده و این‎قیر قبل‌از به‌کارگیری به آزمایشگاه برده شده و دارای مشکل است.
پیمانکار آسفالت با اشاره به شکایت خود از کارخانه قیر و پیگیری موضوع، گفت: وظیفه شهرداری‌است که پیش‌از شروع پیمان ۲۵ درصد از مبلغ قرارداد را به‌صورت پیش‌پرداخت واریز نماید، اما شهرداری خمام هیچ‌وقت این‌عمل را انجام نداده و به‌شخصه ۷ میلیارد تومان از دارایی‌ام را صرف‌کرده‌ام که اکنون ارزش آن ۴۰ درصد کاهش یافته است.

 

منبع: خمام نیوز

انتهای پیام/۲۲۴


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads