کد خبر: 227791 - تاریخ: چهارشنبه، 4 ژانویه 2023 - 20:16

استاندار گیلان مطرح کرد؛

بسترهای اشتعال پایدار و فرزندآوری فراهم شود

استاندار گیلان با هشدار نسبت پیری جمعیت در این استان گفت: پیری جمعیت و کاهش زاد و ولد در نتیجه عدم توجه کافی به تأمین اشتغال و مسکن خانوار است.

به گزارش خوبان، اسدالله عباسی ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان گیلان با بیان اینکه تأمین اشتغال و مسکن از اولویت‌های مهم سیزدهم است، اظهار کرد: دولت سیزدهم برای ایجاد اشتغال و فراهم سازی مسکن قدم‌های خوبی برداشته است و این روند باید استمرار داشته باشد.

وی با اشاره به درهم تنیدگی دو مقوله اشتغال و مسکن، افزود: برای رسیدن به توسعه پایدار اشتغال و اقتصاد پویا باید هر دو محور را تقویت کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه عملکرد دستگاه‌های متولی حوزه مسکن و اشتغال بر پایه صداقت و شفافیت ارائه شود، اضافه کرد: وجود شفافیت و صداقت در بیان عملکردها در این حوزه منجر به تصمیم گیری و تصمیم سازی درست و در نتیجه رضایتمندی مردم می‌شود.

عباسی با تاکید بر رعایت موازین قانونی در ایجاد اشتغال، بیان کرد: برای حمایت از حقوق جامعه کارگری نیاز است از واحدهای تولیدی و صنعتی بازرسی و نظارت مستمر صورت گیرد.

وی با بیان اینکه باب تعارف با هیچ مدیری وجود ندارد، افزود: مدیران و مسئولان در انجام امورات اداری خود و مردم نهایت دقت و سرعت را لحاظ کنند تا برخی کوتاهی‌ها دستمایه سو استفاده رسانه‌های معاند نشود.

استاندار گیلان با بیان اینکه زنگ خطر پیری جمعیت در این استان به صدا در آمده است، این مسئله و معضل را نتیجه عدم توجه کافی به تأمین اشتغال و مسکن خانوار دانست و بیان کرد: برای تحقق جوانی جمعیت و افزایش فرزندآوری باید بسترهای اشتغال و مسکن را فراهم کرد.

عباسی با تاکید بر مولدسازی اشتغال در ابعاد خرد و کلان و ضرورت این امر مهم و حیاتی، اضافه کرد: تعاونی، گردشگری و کارآفرینی بر ایجاد اشتغال مولد نقش آفرین هستند و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه تقویت مشاغل خانگی و توسعه صنایع دستی در بالندگی اقتصادی اثرگذار است، افزود: در راستای ارائه تسهیلات به این نوع کسب و کارها ضمن رعایت موارد قانونی، پیچیدگی‌های اداری و کاغذبازی‌ها حذف شود.

انتهای پیام/۲۱۲۱

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads