کد خبر: 227750 - تاریخ: دوشنبه، 2 ژانویه 2023 - 09:34

اراضی رهاشده و غیرفعال در شهرک‌های صنعتی گیلان تعیین تکلیف می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بزرگترین چالش حوزه صنعت استان را کمبود اراضی عنوان و ذکر کرد: در این میان زمین‌های واگذار شده به طرح‌های اقتصادی و تولیدی غیرفعال و رها شده کم نیست که تعیین تکلیف می شوند.

به گزارش خوبان ، تیمور پورحیدری با بیان اینکه اکثر شهرک‌های صنعتی استان زمین قابل واگذاری  ندارند، بیان کرد: در گذشته زمین‌ها بصورت بی برنامه تحویل شده و پروانه‌هایی که برای بسیاری از اراضی بعنوان محلی برای تولید در این بخش صادر شده اما هنوز در شهرک های صنعتی فعال نشده اند.

وی ادامه داد: از سویی طبق دستورالعمل‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، صدور جواز در خارج از شهرک های صنعتی منوط به تغییر کاربری زمین است که این امر باعث طولانی شدن پروسه‌های تامین زمین ، صدور جواز و در بسیاری از موارد منجر به خروج طرح از حالت اقتصادی می شود.

وی اضافه کرد: در این رابطه کارگروهی توسط شرکت شهرک های صنعتی در استان تشکیل شده تا افرادی که بعنوان فعال در این حوزه اقدام به اخذ پروانه کرده و سال‌ها زمین‌های خود را در این شهرک ها رها نموده اند فوری تعیین تکلیف شده و این زمین‌ها بازپس گرفته شود.

پوحیدری بازپس گیری این زمین‌ها را زمینه‌ساز فرصت‌های سرمایه گذاری جدید در منطقه دانست و یادآوری کرد: متقاضی زیادی در این بخش وجود دارد و رایزنی‌هایی نیز با ادارات منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان انجام شده تا زمین‌های جدیدی از طریق شهرک های صنعتی به محدوده این شهرک ها الحاق شود.

وی گفت: با وجود محدودیت ها، معتقدم در گیلان زمین به اندازه کافی برای سرمایه گذاری وجود دارد اما در این حوزه باید برنامه ریزی و ساماندهی مناسبی صورت گیرد تا این پتانسیل به طور کامل مورد استفاده قرار گیرد.

پورحیدری پیشنهاد داد: شرکت شهرک های صنعتی کشور جانمایی و احداث شهرک های جدید صنعتی در سطح استان را در دستور کار خود قرار دهند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads