کد خبر: 226961 - تاریخ: چهارشنبه، 16 نوامبر 2022 - 07:32

مدیر کل هواشناسی گیلان:

افزایش تدریجی دمای هوای گیلان از امروز

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به افزایش تدریجی دمای هوای استان از امروز همزمان با خروج سامانه بارشی گفت: با توجه به وزش باد جنوبی هشدار سطح زرد صادر شده است.

به گزارش خوبان، محمد دادرس  با اشاره به آخرین وضعیت الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی گفت: بررسی الگوها نشان دهنده فعالیت سامانه کم و بیش ناپایدار در منطقه است.

وی با بیان اینکه در این مدت برای در برخی مناطق بارندگی و وزش باد که در پاره‌ای نقاط بارش‌ها به صورت موقتی شدید پیش بینی شده است، گفت: رعد و برق و کاهش نسبی دما نیز از دیگر پدیده‌های پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه به تدریج از بعد از ظهر و شب چهارشنبه، با شکل گیری جریانات جنوبی و تقویت آن طی روزهای آینده، شرایط برای وزش باد جنوبی مهیا می‌شود، گفت: شدت وزش باد در برخی ساعات و به ویژه در مناطق کوهستانی و ارتفاعات شدید پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه شرایط برای افزایش دما تا جمعه مهیا است، ادامه داد: طی این مدت در بعضی نقاط وقوع پدیده مه و رگبار پراکنده و رعد و برق دور از انتظار نیست.

دادرس با اشاره به اینکه برای امروز نیز آسمان اکثر نقاط کشور کمی تا نیمه ابری، وزش باد در پاره‌ای نقاط شدید پیش بینی شده است، افزود: در بعضی نقاط نیز افزایش ابر و مه آلود و بارندگی و رعد و برق پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به جنوبی شدن هوا از فردا هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است، ادامه داد: برای شهر رشت مرکز استان گیلان نیز قسمتی تا نیمه ابری و گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی شده است.

کد خبر 5632758
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads