کد خبر: 226919 - تاریخ: یکشنبه، 13 نوامبر 2022 - 07:27

رئیس کل دادگستری گیلان در نشست کمیته اقتصاد مقاومتی:

کسانی که با تعطیلی کارخانه ها موجب مهاجرت به شهرهای بزرگ شده اند، پاسخگو باشند

رئیس کل دادگستری گیلان: به دلیل بی کفایتی مسئولان، کارخانه ابریشم صومعه سرا تعطیل و تعداد زیادی از کارگران بومی بیکار شده اند. یکی از عوامل ایجاد نارضایتی در جامعه نبود تعادل در توزیع امکانات است.

به گزارش خوبان خبر ، نشست کمیته اقتصاد مقاومتی در خصوص پیگیری مشکلات کارخانه ابریشم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان و سید مهدی فلاح میری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان صبح امروز برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه یکی از عوامل پیدایش نارضایتی در جامعه می تواند عدم تعادل و توازن در امکانات باشد تصریح کرد: توزیع ناعادلانه امکانات در شهرها و استان ها موجب مهاجرت افراد می شود که حاشیه نشینی در شهرها خصوصا مراکز استان ها را به دنبال خواهد داشت و سرانجام این مهاجرت، انتظام جامعه را برهم خواهد زد.

وی با اشاره به تعطیلی کارخانه ها در شهرهای مختلف و بیکاری و مهاجرت به شهرهای بزرگ اظهار داشت: باید کسانی که تعادل جامعه را بر هم زده و با تعطیلی کارخانه های ایجاد شده در شهرها موجب مهاجرت اشخاص به شهرهای بزرگ شده و حاشیه نشینی را ایجاد کرده اند، پاسخگو باشند.
رییس شورای قضایی استان کارخانه ابریشم گیلان در شهرستان صومعه سرا با ظرفیت ۶۰۰کارگر را یکی از این واحدهای تولیدی دانست که به دلیل بی کفایتی مسئولین تعطیل شده و موجب تعدیل تعداد زیادی از کارگران بومی شده است که در راستای فعالیت این کارخانه به صورت مستقیم و غیر مستقیم در آن مشغول به کار بودند.

 
وی با توجه به پرونده مطرح رسیدگی در خصوص کارخانه ابریشم در دادسرای رشت ابراز داشت: شرکت مولی الموحدین باید در خصوص کوتاهی هایی که در بازه زمانی مشخص نسبت به افزایش تولید و به کارگیری کارگران انجام می داد، پاسخگو باشد.

این مقام ارشد قضایی از دادستان مرکز استان خواست تا با اعزام کارشناسان خبره و متخصص به این واحد تولیدی، اخلال و عدم تحقق وعده ها و تعهدات موسسه مالی مولی الموحدین که مالکیت کنونی این شرکت را بر عهده دارد بررسی نموده و به تخلفات آنان در محاکم قضایی رسیدگی نماید.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads