کد خبر: 226875 - تاریخ: پنج‌شنبه، 10 نوامبر 2022 - 07:17

واگذاری ۱۰۰ هکتار از اراضی بنیاد مستضعفان برای طرح ملی مسکن گیلان

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه محرومیت زدایی از مناطق روستایی در اولویت است، گفت: ۱۰۰ هکتار از اراضی بنیاد مستضعفان برای اجرای طرح ملی مسکن گیلان واگذار شده است.

به گزارش خوبان،  پرویز فتاح در حاشیه سفر خود به استان گیلان و بازدید از کارخانه سیمان دیلمان سیاهکل، در گفت و گو با خبرنگاران، با تشریح روند فعالیت کارخانه سیمان دیلمان از سال ۹۲، گفت: با پیگیری انجام شده مشکلات این کارخانه در خصوص پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی اخذ شده که موجب زیان دهی آن شده بود، حل و فصل شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور با اشاره به اینکه با پرداخت بدهی ها توسط سازمان مستضعفان، فضای سود دهی کارخانه سیمان فراهم شده است، ادامه داد: این بنیاد به تداوم فعالیت کارخانه سیمان دیلمان با وجود مزیت هایی همچون معدن بهره برداری، که از معادن خوب کشور محسوب شده، تکنولوژی بالا، تولید با کیفیت سیمان با مقاومت بالا و ۲۴۰ نفر قرار داد نیروی انسانی مستقیم و غیر مستقیم که از بومی های منطقه هستند، کمک خواهد کرد تا در خدمت مردم باشد.

وی با بیان اینکه با دعوت و دغدغه استاندار گیلان جهت همراهی برای رفع محرومیت زدایی مناطق کم برخودار از جمله منطقه دیلمان سیاهکل، بمنظور رفع مشکلات و نیازهای مردم سفر کرده است، گفت: با توجه به خواسته بحق مردم در زمینه جاده دسترسی، ارزیابی لازم برای همیاری بنیاد مستضعفان و کارخانه سیمان و نیز حمایت دولت در جهت رسیدگی به جاده های منطقه صورت پذیرد و اقدامات مورد نظر انجام شود.

فتاح افزود: با نگاه ارزشمند استاندار و دیدگاه های میدانی، عملیاتی و کاربردی مطرح شده، بنیاد مستضعفان اقدامات اجرایی خوبی برای راه های ارتباطی به این منطقه انجام خواهد داد.

وی بیان کرد: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی برای بهسازی راه دسترسی محور رودسر – املش – رحیم آباد به کارخانه سیمان دیلمان سیاهکل در نظر گرفته شده تا بتوان با شتاب بیشتر این پروژه به ثمر بنشیند.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه برای کمربندی سیاهکل به دیلمان نیز ۳۰ میلیارد تومان با نظر استاندار گیلان از سوی بنیاد مستضعفان در نظر گرفته شده، ابراز امیدواری کرد که با این مشارکت بتوان مشکل بهسازی راه های دستری منطقه دیلمان مرتفع شود.

وی در ادامه از آمادگی بنیاد مستضعفان کشور برای واگذاری یکصد هکتار از اراضی این بنیاد برای چهار شهرستان گیلان جهت ساخت و احداث مسکن نهضت طرح ملی مسکن و مساعدت ۱۰ میلیارد تومانی به کمیته امداد و بهزیستی شهرستان سیاهکل خبر داد.

فتاح با اشاره به سهم ۸۷۰ واحدی گیلان در احداث مسکن محرومان کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد مسکن در برنامه های ملی احداث مسکن محرومان بنیاد مستضعفان کشور، گفت: با توجه به ظرفیت و نیازمندی موجود در استان، قرار شده تا دهه فجر با عنایت به ساخته شده و آمادگی تحویل این واحدهای مسکونی سهم گیلان در این بخش هم افزایش یابد.

رئیس بنیاد مستضعفان تحویل زمین های بنیاد علوی به مردم گیلان را از مهم ترین برنامه های این بنیاد برشمرد و افزود: با اذن رهبر معظم انقلاب اسلامی، سند این اراضی که مردم سالیان متمادی در آن سکونت و یا فعالیت داشته اند تقریبا رایگان اعطا می شود که قرار شد برنامه اهدایی سند در دهه فجر امسال در گیلان انجام شود.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads