کد خبر: 226754 - تاریخ: شنبه، 5 نوامبر 2022 - 10:42

کرونای هفت شهرستان گیلان رنگ عوض کرد

به گزارش خوبان خبر، بر این اساس شهرستان‌های بندرانزلی و رضوانشهر در نقشه کرونایی گیلان از رنگ بندی آبی خارج شده و به رنگ زرد درآمدند و املش، آستارا، آستانه اشرفیه، رودسر و لاهیجان نیز از زرد به آبی تغییر کرد. بر این اساس هم اکنون شهرستان های بندرانزلی، رضوانشهر، رودبار، سیاهکل، شفت، صومعه سرا […]

به گزارش خوبان خبر، بر این اساس شهرستان‌های بندرانزلی و رضوانشهر در نقشه کرونایی گیلان از رنگ بندی آبی خارج شده و به رنگ زرد درآمدند و املش، آستارا، آستانه اشرفیه، رودسر و لاهیجان نیز از زرد به آبی تغییر کرد.

بر این اساس هم اکنون شهرستان های بندرانزلی، رضوانشهر، رودبار، سیاهکل، شفت، صومعه سرا و ماسال در نقشه کرونایی گیلان زرد “نسبتا پرخطر” و املش، آستارا، آستانه اشرفیه، رشت، خمام، رودسر، تالش، فومن، لنگرود و لاهیجان نیز در رنگ‌بندی آبی “عادی” قرار دارند،  در زمان حاضر هیچ شهرستانی در استان نارنجی و قرمز نیست.

وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر کرونایی به شرایطی گفته می‌شود که در یک شهر از هر صدهزار نفر دست کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شوند، رنگ نارنجی نیز به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر در میان یکصد هزار نفر جمعیت محاسبه می شود.

وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی است، مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند، به این معنا است که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان یکصدهزار نفر جمعیت است.

کرونای هفت شهرستان گیلان رنگ عوض کرد

تداوم روند کاهشی بستری‌های مبتلا به کرونا در گیلان

آمار بستری های مبتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان افزون بر ۲ ماه روند کاهشی را طی می کند، بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان ۴۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی بستری هستند.

آمار بستری های مبتلا به کرونا طی یک هفته اخیر نیز  ۲۶ درصد کاهش یافته است، با این حال کارشناسان بهداشتی گیلان از مردم می خواهند همچنان توصیه های پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را جدی بگیرند.

استفاده از ماسک به ویژه در اماکن عمومی و شلوغ، رعایت فاصله فیزیکی و شست و شوی مرتب دست ها از مهمترین توصیه های پیشگیری از ابتلا به کرونا، آنفلوآنزا و سرماخوردگی عنوان می شود.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads