کد خبر: 226700 - تاریخ: پنج‌شنبه، 3 نوامبر 2022 - 08:39

مدیرکل تعاون، کار و رفا:ه اجتماعی گیلان

نظام‌نامه رصد اشتغال گیلان در راستای بهبود اشتغال تدوین شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان عنوان کرد: تدوین نظام‌نامه رصد اشتغال در استان به دستور استاندار و در راستای بهبود وضعیت اشتغال و شفاف‌سازی نقش نهادهای مرتبط و مسئول در این حوزه تدوین شده است.

به گزارش خوبان؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان عنوان کرد: تدوین نظام‌نامه رصد اشتغال در استان به دستور استاندار و در راستای بهبود وضعیت اشتغال و شفاف‌سازی نقش نهادهای مرتبط و مسئول در این حوزه تدوین شده است.

سیاوش آقاجانی افزود: تحقق اشتغال یکی از مهمترین برنامه‌های دولت محسوب می‌شود و بر اساس اسناد بالادستی از جمله تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ استاندار بالاترین مقام مسئول در ایجاد اشتغال در استان است بر این اساس فرمانداران شهرستان‌ها عهده دار بالاترین مسئولیت در ایجاد اشتغال در سطح شهرستان خواهند بود.

وی اظهار داشت: ایفای این نقش خطیر در هر شهرستان نیازمند آگاهی از وضعیت کسب و کارها، مسائل و امور مربوط به اشتغال آن‌ها است؛ این نظام نامه در راستای بهبود زیست بوم اشتغال و شفاف سازی نقش نهادهای مرتبط تدوین شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: فرمانداران از ظرفیت همه بخش های دولتی تعاونی و خصوصی به منظور ایجاد اشتغال استفاده کرده و نسبت به پیگیری ثبت آن در سامانه رصد از طریق دستگاه متولی اقدام می کنند.
آقاجانی با تشریح مفاد این نظام‌نامه، مواردی نظیر بهبود نظام اطلاعاتی بازار کار، ارتقای نقش فرمانداران در بهبود زیست بوم اشتغال، برنامه ریزی بهبود جریان های عرضه و تقاضای بازار کار و تقسیم کار و ایفای نقش موثر کنشگران بازار کار را از مهم‌ترین اهداف نظام‌نامه رصد اشتغال برشمرد.

وی افزود: دستگاه های اجرایی شهرستانی با هماهنگی ادارات کل مربوطه نسبت به درج اطلاعات صحیح و دقیق شاغلان مرتبط در سامانه رصد اشتغال اقدام می کنند.
وی ادامه داد: اشتغال ایجاد شده باید غیردولتی و جدید (مربوط به سال ۱۴۰۱) و حاصل تمدید مجوز یا پروانه‌های قبلی نباشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان اضافه کرد: اشتغال ثبت شده توسط دستگاه های شهرستانی می تواند اشتغال بیمه شده (تامین اجتماعی یا صندوق اجتماعی روستایی و عشایری) و یا اشکال دیگر اشتغال حسب تشخیص دستگاه اجرایی باشد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads