کد خبر: 226671 - تاریخ: سه‌شنبه، 1 نوامبر 2022 - 10:43

سردی بازار مرغ گرم گیلان در سایه توزیع مرغ منجمد

مدیر اتحادیه مرغداران گیلان با بیان اینکه در حال حاضر فروش مرغ گرم چندان زیاد نیست، گفت: توزیع مرغ منجمد در استان های قطب تولیدکننده مرغ ضرورت چندانی ندارد.

به گزارش خوبان، فرهاد گیاهی با بیان اینکه گیلان از قطب های تولیدکننده مرغ در کشور است، اظهار کرد: تولید مرغ شده در گیلان نه تنها برای نیاز استان کافی است، بلکه تولید مازاد دارد که به استان های دیگر صادر می شود؛ به این ترتیب نیازی نیست که در این استان توزیع مرغ منجمد به صورت فعلی انجام بگیرد.

وی افزود: در حال حاضر فروش مرغ گرم چندان زیاد نیست و اگر همچنان توزیع مرغ منجمد صورت بگیرد، منجر به کاهش فروش مرغ گرم در استان خواهد شد.

گیاهی ادامه داد: کاهش فروش مرغ گرم، مرغداران را برای جوجه ریزی کافی دوره بعدی مردد خواهد کرد، زیرا ممکن است به اندازه کافی نتوانند جوجه های پرورش یافته را بفروشند.

وی با بیان اینکه توزیع مرغ منجد اگر برای تنظیم بازار هم صورت بگیرد باید در استان های جنوبی کشور انجام شود، تصریح کرد: در استان های تولیدکننده مرغ به اندازه کافی این محصول وجود دارد.

مدیر اتحادیه مرغداران گیلان عنوان کرد: توزیع مرغ منجد در استان های قطب تولیدکننده مرغ ضرورتی ندارد و حداقل باید در مقدار کم توزیع شود تا به تولیدکنندگان و فروشندگان مرغ گیلان آسیب نزند.

وی گفت: دلیل توزیع مرغ منجمد به بهانه افزایش قمیت مرغ کار درستی نیست، زیرا افزایش قیمت مرغ به دلیل افزایش قیمت هزینه تمام شده تولید مرغ صورت می گیرد و دولت در این مورد باید یارانه اختصاص دهد تا علاوه بر رعایت حقوق مصرف کننده از تولیدکنندگان نیز حمایت شود.

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads