کد خبر: 226216 - تاریخ: سه‌شنبه، 11 اکتبر 2022 - 07:53

در دیدار با وزیر نیرو؛

درخواست عباسی برای توجه ویژه وزارت نیرو به اتمام پروژه های نیمه تمام و آبرسانی به روستاهای گیلان

استاندار گیلان بر تعیین تکلیف مطالبات کارگران و ادامه روند اجرای سد شفارود، تسریع در پروژه فاضلاب رشت، توجه به آبرسانی روستاها بویژه روستاهای دارای تنش آبی و تخصیص اعتبار به پروژه های نیمه تمام وزارت نیرو در استان تاکید کرد.

به گزارش خوبان، اسدالله عباسی روز گذشته با اشاره به برگزاری جلسه فوق العاده با وزیر نیرو در تهران، گفت: در پی برگزاری این جلسه با حضور دکتر محرابیان و معاونین وی و پیگیری‌های انجام شده، تعیین تکلیف مطالبات و پرداخت حقوق کارگران این سد مخزنی بصورت ویژه مورد تاکید قرار گرفت.
وی بیان کرد: در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم رسیدگی به امور کارگران و پرداخت حقوق به حقه آنان مورد توجه است.
استاندار گیلان تسریع در ادامه روند عملیات اجرایی احداث سد مخزنی را ضروری دانست و افزود: با توجه به اهمیت احداث سد مخزنی شفارود، در دیدار با دکتر محرابیان، تعیین تکلیف وضعیت کارگاه و فعالیت پیمانکار این سد مخزنی برای سرعت بخشیدن به امور مربوط از دیگر مواردی بود که بر آن تاکید شد.
عباسی با اشاره به اینکه هم اکنون سد مخزنی شفارود دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، تصریح کرد: این سد مخزنی با ۱۰۱ متر ارتفاع در تامین و مدیریت ۶۶ میلیون مترمکعب آب در حوزه‌های آب شرب، آب کشاورزی و نیز صنعت گیلان نقش بسزایی دارد.
وی با اشاره به اینکه شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران (وزارت نیرو) کارفرمای احداث سد مخزنی شفارود است، گفت: در این دیدار، دکتر محرابیان وزیر نیرو، در خصوص بررسی دقیق آخرین وضعیت عملیات اجرایی این سد مخزنی و رفع موانع آن و نیز تعیین تکلیف وضعیت پرداختی و مطالبات کارگران سد شفارود دستورات لازم را صادر کرد.
تسریع در اجرای عملیات فاضلاب رشت، توجه به آبرسانی به روستاهای گیلان بویژه روستاهای دارای تنش آبی در حوزه آب آشامیدنی و تصفیه خانه‌های استان از جمله تصفیه خانه طول لات شهرستان رودسر و تخصیص اعتبارات لازم از سوی وزارت نیرو به پروژه‌های نیمه تمام از دیگر مواردی بود که در این جلسه از سوی استاندار گیلان مطرح و توسط وزیر و معاونین وزارت نیرو و مدیران استان بررسی شد.
عباسی با بیان اینکه ساماندهی پروژه فاضلاب شهری کلانشهر رشت بسیار حائز اهمیت است؛ الحاق دو پروژه مهم راه آهن رشت- آستارا و فاضلاب رشت به بخش تهاتر نفتی در سالجاری را یادآور شد و خاطرنشان کرد: با توجه به‌عدم محدودیت منابع از مزایای بخش تهاتر نفت برای معطل نماندن پیمانکاران، برای پروژه فاضلاب پنج هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که احیاء رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت را شامل می‌شود.
وی افزود: بخش‌های عمده منشاهای آلودگی این دو رودخانه قطع شده اما مهمترین بخش مربوط به فاضلاب رشت است که امیدواریم از طریق تفاهم‌نامه منعقد شده و تاکیدی که امروز در جلسه با وزیر نیرو برای تسریع در اجرای آن شد، در بازه زمانی مشخص به نتیجه برسد.
استاندار گیلان اظهار کرد: در حوزه آب آشامیدنی؛ یک هزار و ۸۲۸ میلیارد تومان برای آبرسانی به ۷۱۱ روستای این استان در نظر گرفته شده که لازم است وزارت نیرو در این حوزه نیز اهتمام ویژه داشته باشد.
عباسی با بیان اینکه تاکید بر اتمام پروژه تصفیه خانه طول‌لات از دیگر مواردی مطروحه در جلسه با وزیر نیرو بوده، گفت: در این جلسه تخصیص بموقع اعتبارات از سوی وزارت نیرو برای تکمیل این تصفیه خانه و نیز سهم ویژه‌ای از اعتبارات وزارت نیرو برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام این وزارتخانه در گیلان مورد نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads