کد خبر: 226107 - تاریخ: یکشنبه، 2 اکتبر 2022 - 07:16

استاندار گیلان ؛

تغییر کاربری‌های غیرمجاز و تجاوز به بیت المال بدون اغماض بررسی شود

به گفته استاندار گیلان، بر اساس دستورات رئیس‌جمهوری، مدیران دستگاه‌های متولی، نسبت به اجرای دقیق قوانین و مقررات و نیز برخورد قاطع و بدون اغماض در خصوص تغییر کاربری‌های غیرمجاز و تجاوز به بیت المال، مراتع، جنگل‌ها و اراضی کشاورزی استان اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش خوبان ، اسدالله عباسی در جلسه کارگروه ویژه پیشگیری و برخورد موثر و فوری با تخلفات ساخت‌وساز و تغییر کاربری غیرمجاز گیلان با تاکید بر دقت نظر مدیران دستگاه‌های اجرایی به‌ ویژه فرمانداران در زمینه پیشگیری از تخلفات ساخت‌وساز غیرمجاز و تعرض به انفال از جمله زمین‌خواری اظهار کرد: در خصوص هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز در جنگل‌ها و مراتع و اراضی کشاورزی، دستگاه‌های متولی با همکاری مراجع قضایی و ذیربط باید در مراحل آغازین عملیات ساختمانی نسبت به جلوگیری از ادامه فعالیت اقدام جدی کنند. 

وی، اجرای دقیق موضوع مهم مبارزه با فساد و پیشگیری از وقوع جرم و تعدی به حقوق مردم و انفال بعنوان شعار راهبردی دولت مردمی سیزدهم در استان را ضروری دانست و گفت: نسبت به موضوع تغییر کاربری‌های غیرمجاز و تخلفات ساخت‌وساز بسیار حساس هستم و به فرمانداران و مدیران متولی مجدد تاکید می‌کنم که هرگونه کوتاهی و اغماض در این بخش توسط هر مقامی در شهر و روستا برای همراهی در اجرای تخلف پذیرفتنی نیست. 

به گفته نماینده عالی دولت در گیلان، باید بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عنوان مراجع صدور پروانه ساخت‌وساز در تمامی مراحل صدور، توجه به قوانین شهرسازی و معماری، مقررات ملی ساختمان، اصول فنی، بهداشتی و ایمنی، موضوع اطفای حریق و نیز رعایت دقیق ضوابط طرح‌های توسعه‌ای (جامع، هادی و تفصیلی) را با نظارت فرمانداری‌ها در اولویت قرار دهند.

استاندار گیلان با انتقاد از نگاه پرداخت جریمه در زمینه پرونده‌های تخلفات ساختمانی در کمیسیون‌های ماده‌های ۹۹ و ۱۰۰ بیان کرد: باید ضمن پیشگیری؛ در بررسی پرونده‌های این کمیسیون‌ها، به گونه‌ای عمل شود که تخلفات بویژه مربوط به پایداری و ایمنی ساختمان، صرفاً به پرداخت جریمه اکتفا نشود و برخود قانونی لازم صورت گیرد. 

به گفته عباسی، بر اساس دستورات رئیس‌جمهوری، مدیران دستگاه‌های متولی، نسبت به اجرای دقیق قوانین و مقررات و نیز برخورد قاطع و بدون اغماض در خصوص تغییر کاربری‌های غیرمجاز و تجاوز به بیت المال، مراتع، جنگل‌ها و اراضی کشاورزی استان اهتمام جدی داشته باشند. 

وی تسریع در امور مردم و رسیدگی و بررسی به‌موقع پرونده‌های ارسالی به کمیسیون‌های حوزه عمرانی استانداری را مورد تاکید قرار داد و گفت: همانگونه که با متخلفین و مسؤولان در هر رده‌ای که به انفال تعدی کنند بدون اغماض برخورد شود، باید به امورات به حق مردم و اهالی شریف روستاها و نقاط مختلف گیلان در حوزه ساخت‌وساز مجاز توجه شود چراکه همراهی با مردم افتخاری بس ارزشمند است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads